Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '07

 
Kategori
Güncel
 

Oh be... Rahatladım

Oh be... Rahatladım
 

Oh be… “Evcek” bir rahatladık bir rahatladık ki sormayın gitsin…

Biliyorum “Hayrola” diyeceksiniz…

Hadi bu günkü yazımda biraz “Geyik” muhabbeti yapalım. Benim bildiğim kadarıyla “Geyik” muhabbeti, içeriği boş, dibi tabanı olmayan sohbetlere diyorlar… Galiba…[1]

Geleyim şimdi “Oh be…” diyecek kadar niye “Rahatladığım” konusuna…

Gerçi benimki biraz “Bitmiş işin davasını gütmek” gibi oluyor ama olsun varsın. Dedik ya “Geyik” muhabbeti olsun bu gün diye…

Efendim… Seçimlerden sonra alınan sonuçlara baktığımızda her iki kişiden birinin AKP’ye oy verdiği söylendi. Eh, hesap edince de üç aşağı bir yukarı öyle de ediyor.

Bu sonuçtan sora, evde “Oy veren” üç kişi bir araya gelip “Söyleyin bakalım AKP’ye kim oy verdi” muhabbeti başlattık. Öyle ya, ikiden biri AKP’ye oy verdiyse, bizim evde de en az bir kişinin AKP’ye oy vermiş olması gerekmiyor mu?!...

Tabi ki bu “Sorgulamadan” hiçbir sonuç alamadık ve “Vallaha bizim oylarımız AKP’ye değildi” demekle işi bağladık…

Bu gün Yüksek Seçim Kurulu’nun internet sitesine girdim. Orada, bütün illerin sandık numaralarına göre “Oy sayım ve ayrım” listeleri var.

Bizim sandığı buldum. Çankaya ilçesi, 2. Seçim bölgesi, 2544 numaralı sandık.

Sandığımızdan çıkan sonuçlar şöyle: Katılım 272 (% 87, 1), geçerli oy 269 (% 86, 2), oyların partilere göre dağılımı ise; 123 oy (%45, 7) CHP, 9 oy (%03, 3) Genç Parti, 14 oy (%05, 2) DP, 41 oy (% 15, 2) MHP ve 70 oy (%26) AKP…

Katılım, Türkiye ortalamasının üzerinde olmuş. Demek ki “Vatandaşlık” görevimizi yerine getirmede “Titiz”lik göstererek, laik, demokratik, sosyal hukuk devletimize, Atatürk ilke ve inkılâplarına bağlılığımızı göstermişiz.

Oy dağılımına bakınca da görünen o ki, bizim oy kullandığımız sandıkta iki kişiden bir değil de dört kişiden biri AKP’ye oy vermiş.

Bizim evden oy veren üç kişi, böylelikle “Temize” çıkmış oldu. Artık birbirimizden “Kim oy verdi AKP’ye” diye kuşku duymamıza gerek kalmadı.

Yukarıda verdiğim rakamların “Genel toplamlarına baktığımızda da aynı sonucu görüyoruz.

Çankaya ilçesi, 2. Seçim Bölgesi genel oy dağılım durumuna göre, AKP’ye oy veren dört kişiden bir kişi…

İşte bu sonuçları “Rakamsal” olarak gördüğümde ben, derin bir “Oh be…” diye iç geçirdim. Yoksa kardeşim evin içinde bile “Kim verdi bu oyu” diye sorgulamaya başlamıştık, kurtulduk Allaha şükürler olsun…

Siz olsanız “Oh be” demez miydiniz?…

Dediğim gibi “Sonucu alınmış olayın davası olmazmış” ama en azından “evcek” biz rahatladık. İsterseniz sizler de “Sandığınıza” bakabilirsiniz.

“Evcek” rahatlamak için…

24 AĞUSTOS 2007


[1] Yazı bittikten sonra TDK sözlüğüne baktım “Geyik yapmak” dediğim gibiymiş…

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..