Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '08

 
Kategori
Eğitim
 

Okulların sorunları

Okulların sorunları
 

Ben 1997-1998 Eğitim Öğretim yılında Güney Doğu Anadolu’da bulunan Şanlıurfa’ya öğretmen olarak gittim. Halveti’ye bağlı Kurugöl’e vardığımda köy muhtarı ile görüştüm. Köyün hane sayısı 75 ev olup, öğrenci sayısı 175 kişiden oluşuyordu. Bu köyde daha önce tek öğretmen olarak eğitim ve öğretim sürdürmekteydik. Bu şartlarda eğitimin kalitesinin yükselmesi ve ileri gitmesi mümkün değildir. 1997’de üç arkadaşla birlikte bu köye öğretmen olarak atandık.

Bana 4.ve 5. sınıf birleştirilmiş eğitim ve öğretim olarak yapmak zorunda kaldım. Sınıf mevcudu 67 kişi’den oluşmaktaydı. Elbette okulların açılması sabırsızlıkla bekliyordum. Arkadaşlar benim müdür yetkili olarak görev almamı istediler. Bende bu görevi zorunlu olarak kabul ettim. Okulun açıldığı ilk gün sınıfa girdim. Öğrencilerle kısa bir tanışma gerçekleştirdim. Çocukların durumlarını sordum ve bilgi aldım. Bu öğrencilerin 42’si okuma ve yazma bilmediği ortaya çıktı. Bu öğrencilere okumayı öğretmek için fiş cümleleri ile eğitim ve öğretim yapmaya başladım. Belli bir süre sonra müfettiş sınıfa girdi. Bana bu sınıfların kaçıncı sınıf olduklarını sordu. Bende bu sınıfların 4 ve 5. sınıf olduğunu söyledim. Müfettiş bunlara fiş cümleleri ile eğitimin yapılmamasını istedi. Ben müfettişe öğrenciler henüz adlarını yazamıyorlar diye cevap verdim. Daha sonra fiş cümleleri ile eğitim ve öğretime devam ettim. Yıl sonunda bu öğrenciler 42’si okumayı ve yazmayı kavradılar. İşte Türk eğitiminin bu kadar sorunları varken eğitim sorunları yok diyen siyasetçiler nendense kafalarını halen kumdan niye çıkarmıyorlar , bilemiyorum? Türk eğitimin bu kadar sorunları, varken Türk Milli Eğitimi neden bir sisteme oturtamadıklarını halen anlamış değilim. Her gelen Bakan yeni bir sistemle ortaya çıkıyor. İnsanların kobay olarak denemeye tabi tutuyorlar. Bu nedenle eğitimin ileriye gitmesi mümkün değildir. Acilen Türk eğitim sistemi bir sisteme oturtması gerekir. Atatürk’ünde dediği gibi öğretmenlerin değeri bilenmelidir. Sınıfların çok karabalık oluşu ve laboratuar malzemelerinin acilen çözülmesi gereken temel sorunlardır. Oysa şuan bu sorunlar halen çözülmüş değildir.

Saygılarımla

 
Toplam blog
: 24
: 518
Kayıt tarihi
: 04.02.08
 
 

Balıkesirde yaşıyorum. Adıyaman iline bağlı çok güzel bir dağ köyünde dünyaya geldim. Mesleğim gereğ..