Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '16

 
Kategori
Eğitim
 

Okumamışların Feraseti

Okumamışların Feraseti
 

Biz üniversite mezunları çok tehlikeliymişiz. Oldu olacak üniversiteleri terör örgütü, öğrencilerini örgüt militanı ilan edin birader.

Bunların derdi kıskançlık. Bir şey üretenlere karşı oluşan kıskançlık. Özlemleri ise belli; 

"Ein Volk-Ein Reich-Ein Führer." 

Rahmetli führer de okumuşları sevmez, şehir meydanlarında kitap yakar, kitabı yazanı da hapse tıkardı. Sonuç doğanın kanunuydu. Koca bir yok oluş ve kandırılmışlık. Çoğumuz bilmemezliğin, bilmemenin mutluluk olduğunu düşünebilir ama gerçek öyle değildir. Cahillik okul okumamışlık, okuma yazma bilmeyen kimse değildir. Cahillik zamandan zamana değişebilen bir kavramdır. Öğreneğin çağımızın cahilliği okuma yazma bilmek değildir; asıl cahillik olanları görememek, olayları yorumlayamamaktır. Burada cahiller, bilmeyen cahil, kasten cahil. Yani birincisi olayları anlayamamaktan, bilgi ve deneyim eksikliğinden meydana gelir. Diğeri ise kasten inanmamak, çıkarına göre hareket etmektir. Bunları siyaset dalkavukları içerisinde bolca görürsünüz. 

Burada G. Kore ve K.Kore örneklerini verebiliriz. Aynı halk, aynı ırk, aynı dil ama farklı uçurum. Bilmenin yasak olduğu K.Kore'nin durumu ortada. 1980'de elinde bir avuç genci okutarak Samsung, LG, Hyundai, Kia gibi markalar çıkaran, kendi silahını, gemisini, tankını, teknolojisini ve bilgi işletim sistemini Türkiye'den çok daha önce bulup üreten G.Kore'nin hali de ortadadır. 1980'de Türkiye'nin kat kat altında olan G.Kore hem en sıkı düşmanı K.Kore'nin hem de kendisini kurtarmak için Mehmetçiklerini gönderen Türkiye'den kat kat, katmer katmer öndedir. 

Bu durumla alakalı olarak başıma gelen bir olayı anlatıp yazımı sonlandırıyorum. 

Bir staj dönüşü Amasya'dan memleketim İskenderun'a giden bir otobüse bindim. Şehir çıkışında bir köyde araca yaşlı bir teyze geldi. Araçta kendisi dahil 2-3 kişiydik. Bu teyzecik aksak aksak yürüyüp yanıma geldi; "Oğlum bana yerimi gösterir misin?" Hemen ayağa kalktım, elinden bileti aldım ve ona oturacağı yeri gösterdim. Bileti geri verirken bana minettar bir ifadeyle döndü ve dedi ki; Kusura bakma ben cahilim, okumam yazmam yok o yüzden sana sordum." Ben de ne demek görevimiz şeklinde cevap verdim. Gelelim kıssadan hisseye: Eğer cahil bir toplum olarak kalırsak dünya siyasetinde Amerika, Rusya, Çin ve AB üyesi ülkeler biletimizi keser ve bizi nereye istiyorlarsa oraya oturturlar. 

Son olarak Osman Pamukoğlu'nun Önder - Çağların Özlemi kitabından bir kesit: Özgür olmak isteyip, izin bekleyen; hakkını isteyip, lütuf bekleyen; ama hiçbir şey de yapmayan, insan ve toplumla gidilecek bir yer de yoktur! 

Emre ERDEN 

 
Toplam blog
: 203
: 322
Kayıt tarihi
: 16.11.13
 
 

1991 İskenderun doğumlu. EMU Mütercim Tercümanlık, Amasya Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezun..