Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '09

 
Kategori
Tıp
 

Ölümsüzlük mümkün mü?

Ölümsüzlük mümkün mü?
 

Sonsuz Hayat


Bir süredir reklamlarda duyuyorum bu sloganı. Bir derginin yeni sayısının içeriğideki bir cümle aslında.

Ve düşünüyorum, ölümsüzlük mümkün olsa neler olur acaba?

Kaybettiğimiz akrabalarımız, arkadaşlarımız, dostlarımız, büyüklerimiz olmadan sozsuza kadar sürecek bir yaşam...

Adalet sistemi nasıl değişir? Düşünsenize çok değerli bir hale gelen insan hayatına kasteden bir kişiye, ölümsüz bir insanı öldüren bir kişiye nasıl bir ceza verilir?

Sigorta sistemi nasıl etkilenir? Sağlık sigortası yaptıran olur mu? Şimdiki çalışma koşullarında emeklilik hayal belki ama ölümsüzlük mümkün olsa emeklilik diye bir kavram olur mu, olursa emekli olabilmek için kaç yıl çalışmak gerekir?

Peki ya eğitim, uzun bir hayata hazır olabilmek için ne kadar ve nasıl bir eğitim almak gerekir?

Dünya nufusu nasıl etkilenir? Yeni doğumlara izin verilir mi?

İnsanlar hayatlarını kolay riske atarlar mı, örneğin uçağa binerler mi veya trafikte çok daha dikkatli mi olurlar?

Görünen o ki, bilimsel olarak böyle bir adım atılsa bile sosyal ve hukuki olarak düşünülmesi, cevaplanması gereken pek çok soru işareti olacak. Bu gerçekleşinceye kadar yaşadığımız kırılgan hayatın değerini bilmekte fayda var...

 
Toplam blog
: 8
: 512
Kayıt tarihi
: 23.09.09
 
 

1968 Ayvalık doğumluyum. Yazmayı seviyorum, duygu ve düşüncelerimi bu yolla anlatmak bana daha uygun..