Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '13

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

On love

On love
 

Aşk Üstüne.  Ama Türkçede kulağa pek hoş gelmiyor. İngilizcesi daha güzel. Hadi biraz daha ukalalık edeyim, it sounds better.

Aşk üzerine yazacak en son adam benim.  Aşkdan anlamam, belki fazla bencil olduğumdan.  Ama yine de yazacağım,  çünkü üç şeyi seviyorum, bir yazmak, iki herhangi bir konuyu analiz etmek, üç ukalalık. Hani peygamberimizin bir sözü var. Allah bana üç şeyi sevdirdi diyor, bir namazı, iki kadınları, üç güzel kokuyu. Allah biliyor ya bende kadınları, kızları çok seviyorum, neredeyse hepsine aşığım. Yoksa kırkından sonra mı bu hale geldim, bilmiyorum.

Şimdi aşkı biraz analiz edelim. Aşkın içinde kesin cinsel içgüdü olduğuna inanıyorum. Bu hem fizik, hem metafizik bir çekim meydana getiriyor. Bu çok güçlü bir çekim, belki açlık susuzluk ve uykusuzluk halinde yemeye, içmeye ve uykuya olan istekten sonra en güçlü istek.

Aşk içindeki başka  bir faktor alışkanlık. Tabii aşık olunan kişiye duyulan, saygı, minnet, şükran, takdir gibi duygular da var. Yardımcı faktörler de var. Mesela giyim, kuşam, etek boyu, gögüs dekoltesi, saç, parfüm, ses tonu, falan.

Ama aşık olmak da başka bir önemli faktor büyüdür. Bence aşk insanın kendi kendine yaptığı bir büyüdür. Şimdi büyünün unsurlarına bakalım. Bu konuda kitaplar var, büyü nasıl yapılır falan. Ben biraz bilirim, vaktiyle okumuştum. Şimdi… Büyüde ilk yapılan şey beynin içine çok küçük de olsa bir zehir tohumunu atmaktır. Bu zehiri bazen başkasının beynine, bazen de kendi beyninize atarsınız. Bu tohum orada kalır kalır ve zamanla büyür büyür büyür. Rahmetli babamın dediği gibi büyer, büyer, büyer… Bu büyümeyi kolaylaştıran, artıran veya hızlandıran faktörler de vardır. Tabi tersi de doğru, bu büyümeyi yavaşlatan faktörler de vardır. Mesela bu arada, size etkileyen ve çok beğeneceğiniz biri çıkarsa karşınıza ve onunla iyi bir ilişki başlatabilirseniz eskisi takılıp kalmaz kafanıza. Ama hayatınıza yeni birisinin girmesi çok zorsa, veya ihtimali dahi az ise, siz de bu arada şu veya bu sebeple zayıf bir döneminizde iseniz, mesela, sevgiye, ilgiye, şefkate muhtaç, üzüntülü  ve problemli bir dönemde iseniz, bu tohumun büyümesi hızlanabilir.

Peki gerçekten aşık mısınız yoksa duyduğunuz ilgi daha ziyade cinsel kaynaklı mı bunu nasıl anlayacağız? Bunu test etmenin bir yolu şöyle olabilir. Cinsel enerjinizi, isteğinizi, arzunuzu bir şekilde sıfırlayın, iyice sıfırlayın, o derece de ki içinizde en ufak bir potansiyel  enerji kalmasın. Eğer bundan sonra hala aklınızdakini arzuluyorsanız, onu düşünüyorsanız, onunla beraber olmak istiyorsanız, demek ki ona aşıksınız.

 

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..