Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '08

 
Kategori
Şiir
 

Onlar ki

Onlar ki
 

Demirci ustaları tanıyorum
Ateşi kontrol edebilen.
Onlara hayran kalıyorum
onlar ki
madeni işleyip çiçek şekli verebilen
madeni işleyip mavi denizlerde yüzdürebilen..

İhtiyar balıkçılar tanıyorum
Dalgaları kontrol edebilen.
Onlara hayran kalıyorum
onlar ki
deniz kokusuyla özgür balıkları soframıza getiren
deniz kokusuyla mavi düşler görebilen.

İsmi olmayan kadınlar tanıyorum
Hayatı kontrol edebilen.
Onlara hayran kalıyorum
onlar ki
gözyaşlarını bir duble rakıya ekleyip içebilen
gözyaşlarını içe doğru akıtıp sevişebilen.

Kimliksiz adamlar tanıyorum
Renkleri kontrol edebilen.
Onlara hayran kalıyorum
onlar ki
yürek acısını avuçlarında tutabilen
yürek acısını küflü toprakla örtmeyen.

Mezarlık bekçileri tanıyorum
Geçit kapılarında nöbet bekleyen.
Onlara hayran kalıyorum
onlar ki
geceleri tüm sesleri duyabilen
geceleri keyif aldığı için türküler söyleyen..

Mekansız aşıklar tanıyorum
Bağlamayı konuşturabilen.
Onlara hayran kalıyorum
onlar ki
hikayesi olana ağıt söyleyen
hikayesi olanı ölümsüzleştiren..

....
...
..
.

Bir demirci ustasının
ellerinde şekil aldı bedenim.
bu yüzden
ateş gibi sözlerim.
bu yüzden
alevi avuçlarımda beslerim.

Bir balıkçının
ağlarına takılan deniz kızını sevdim.
bu yüzden
geceleri uyumam sahilde beklerim.
bu yüzden
deniz suyu kokar tenim.

İsmi olmayan kadınların
zamansız misafiriyim.
bu yüzden
rakının yanında balık yerim
bu yüzden
adresi olmayan muhabbet dilencisiyim.

Kimliksiz adamların
İstanbul raconunu öğrendim.
bu yüzden yangın yerlerini seyrederim
bu yüzden
ateş ve yanık olmasını bilirim.

Mezarlıkların
bekçi kulübelerinde sabahlarım
bazen güneşi
kahve tadında karşılarım.
bu yüzden
ölüm kokar nefesim
bu yüzden
mezarlık çiçeklerini
gözyaşlarımla beslerim...

....
...
..
.

Demirci ustalarının
sanatını seyrettim
Balıkçı masallarının
çoğunu ezberledim
İsimsiz kadınların
masasında rakı içtim
Kimliksiz adamların
potrelerini çizdim
Mekansız aşıkların
türküsünü dinledim

bu yüzden
ağıdı yakılanı
kalemi kırılanı
arka mahallede oturanları
yastık altında
gözyaşlarını saklayanı
düne bu güne
sahip çıkan sözlük adamlarını
ustaları
birde
o kadını
yüreğimde saklarım

ve
hikayesi olanın
hikayesini yazarım...

T&T

 
Toplam blog
: 151
: 911
Kayıt tarihi
: 16.02.08
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk öğretim, üniversite, askerlik ve evlilik hazırlıkları sıralamasında stan..