Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '16

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Ormanlarımız değil içimiz yanıyor.

Ormanlarımız değil içimiz yanıyor.
 

 Bu sabah yazı yazmayacaktım. Zira bebeğin kakası, maması, uykusu, evin düzeni, yemeği derken pek vaktim olacağını sanmıyordum yazmaya. Bir de bugün oldukça yoğun bir gün. Hani eskiler derler ya Dokuz ayın çarşambası bir günde diye. İşte öyle bir gün. Havalandırma için teknisyen gelecek. Burada havalandırmalara çok dikkat ediyorlar. Haklılar da. Hava sıcak ve nemli. Hissedilen sıcaklık ölçülenden fazla olunca havalandırmalar çok önem kazanıyor. Ayrıca bugün ilaçlama da gelecek. Ev bahçeli olunca bir sürü börtü böcek giriyor içeri. Anlayacağınız yoğun bir gün.

 Yazı yazmayacaktım dedim ama biraz evvel bir arkadaşımın paylaştığı bir resim içimi öylesine acıttı ki yazmadan duramadım.

 Resim içten içe yanan kca bir ağaca ait. Antalya yöresindeki orman yangınında çekilmiş.Ağacın hangi cins olduğunu anlayamadım ama yılların ağacı olduğu kesin. Arkadaşım resme ilave olarak 'Sizin de içiniz yanıyormu?'diye bir yazı yazmış. 

 İçim yanmaz mı.Resmi görünce Avşadaki, Bodrum'daki ağaçlarım geldi aklıma. Yıllardır büyümeleri için gözlerinin içine baktığım,bir dalları kırılsa rüzgardan içimin koptuğu ağaçlarım.Bir zamanlar bir adam bana kızıp Bodrum'daki limon çamlarının tepelerini kesmişti büyümesinler diye de ne kadar üzülmüştüm.Neyse ağaçlarım bu kötü olayı atlattılar ve büyüdüler.

 Bir ağacın yıllar boyu nasıl bir sabırla yetiştiğini biliyorum. Sanırım benim gibi herkes biliyor. Ağaçların,ormanların yanması ne büyük felaket.

 Ben resmi görünce içten içe devasız bir derde düşmüş bir adamın kavrulmasını anımsadım. İçim cız etti. Aklıma Bodrum'da komşu bahçedeki devasa çamlar ve meşe ağaçları geldi. Üstünde yüzlerce kuş barındıran ağaçlar.Bir gün onları da kesecekler.Zira yol geçiyor o ağaçların olduğu yerden imara göre. O tarlalar da imara açılınca önce ağaçları kesecekler, sonra beton evler yükselecek yerlerinde.Kuşlar da  terkedecek oraları.

 Birden aklıma yanan ağaçlardaki kuşlar geldi. İçinde yavru kuşların olduğu yuvalar. onları besleyen ana kuşlar,Hepsi yandı bu yangında değil mi?

 Duyuyorum Amerika'da, Kanada'da da oluyor orman yangınları.Sadece benim ülkeme mahsus değil. Ama acaba bizde biraz daha mı fazla oluyor yangınlar?

 Hiç yangın olmasa,hiç kuş ölmese.hiç ağaç kurumasa.......

 Bu sabah çok mu hayal kurdum dersiniz?

 

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..