- Kategori
- Eğitim
Otuz Yıl Önce Karikatürcü Gözü İle Eğitim Öğretim

Haslet Soyöz, çiçeği burnunda ve henüz yirmi üç yaşında genç iken İtalya'nın Tolentino kentinde yapılan uluslararası 9. Güldürü Sanatları Yarışması'na Türkiye'den katılarak; karikatür dalının tek ödülü "Cesare Marcorelli" kazandı. Blog'umla ilişkilendirdiğim bu karikatürü ile.
Haslet Soyöz günümüzün eğitim öğretimini tam otuz yıl önce görmüş ve düşünerek bu karikatürü çizmiştir gibime geliyor. Bu denli örtüşme başka türlü olabilir mi? Bakanlığımız ise yeni yeni farkına vararak; "Öğretim Programları"nı değiştirerek; "Çoklu Zeka" odaklı ezbercilikten uzak, yaparak ve yaşayarak öğrenmeyi hedeflemiş durumda gözüküyor. Ancak "Yök" ün yetiştirmeye çalıştığı günümüz öğetmeni ile olmacağının farkında değil.
Dilekçe yazamayan Türkçe öğretmeni, pergel kulanamayan Matematik öğretmeni, laboratuvarı olmayan ve deneyden habersiz Fen Bilgisi öğretmeni, harita ve atlastan bihaber Soyal Bilgiler öğretmeni, nota bilmeyen Müzik dersi okutan ve renkten habersiz Resim dersi okutan öğretmenler ve de İlköğretimin altıncı sınıfına inen Seviye Belirleme Sınavları" nedeniyle *AİBP'nin yükselmesi için öğretmenlerden not dilenecek velilerle bu işin kolay olamayacağını bilmemiz gerekir.
Haslet Soyöz otuz yıl önce, okullarımızda öğrenilen bilgilerin ezberlendiği için bilgi düzeyinde kaldığını, kavrama ve uygulama düzeyine geçemediğini belki de yaşadığı için görmüş ve dünyaya duyurmaya çalışmış; bununla da dünyadan ödül almış.
Dileğim bizleri zamanında uyaran Haslet Soyöz'lerin çoğalmasıdır.
*Ağırlıklı İlköğretim Başarı Puanı (Katkı payı %25)
Not: Pedogojik formasyona sahip, görevinin bilincinde "Yök"e rağmen kendisini yetiştirmiş "Sanat, Bilim ve Teknoloji"den yararlanmasını bilen; kendisi de bilgi üreten "Öğretmen"lerimden özür diliyorum
Karikatür: 9 Eylül 1977 yılı 242 sayılı Milliyet Sanat Dergisi'nden alınmıştır
http://www.mehmetkapcak.com
Haslet Soyöz günümüzün eğitim öğretimini tam otuz yıl önce görmüş ve düşünerek bu karikatürü çizmiştir gibime geliyor. Bu denli örtüşme başka türlü olabilir mi? Bakanlığımız ise yeni yeni farkına vararak; "Öğretim Programları"nı değiştirerek; "Çoklu Zeka" odaklı ezbercilikten uzak, yaparak ve yaşayarak öğrenmeyi hedeflemiş durumda gözüküyor. Ancak "Yök" ün yetiştirmeye çalıştığı günümüz öğetmeni ile olmacağının farkında değil.
Dilekçe yazamayan Türkçe öğretmeni, pergel kulanamayan Matematik öğretmeni, laboratuvarı olmayan ve deneyden habersiz Fen Bilgisi öğretmeni, harita ve atlastan bihaber Soyal Bilgiler öğretmeni, nota bilmeyen Müzik dersi okutan ve renkten habersiz Resim dersi okutan öğretmenler ve de İlköğretimin altıncı sınıfına inen Seviye Belirleme Sınavları" nedeniyle *AİBP'nin yükselmesi için öğretmenlerden not dilenecek velilerle bu işin kolay olamayacağını bilmemiz gerekir.
Haslet Soyöz otuz yıl önce, okullarımızda öğrenilen bilgilerin ezberlendiği için bilgi düzeyinde kaldığını, kavrama ve uygulama düzeyine geçemediğini belki de yaşadığı için görmüş ve dünyaya duyurmaya çalışmış; bununla da dünyadan ödül almış.
Dileğim bizleri zamanında uyaran Haslet Soyöz'lerin çoğalmasıdır.
*Ağırlıklı İlköğretim Başarı Puanı (Katkı payı %25)
Not: Pedogojik formasyona sahip, görevinin bilincinde "Yök"e rağmen kendisini yetiştirmiş "Sanat, Bilim ve Teknoloji"den yararlanmasını bilen; kendisi de bilgi üreten "Öğretmen"lerimden özür diliyorum
Karikatür: 9 Eylül 1977 yılı 242 sayılı Milliyet Sanat Dergisi'nden alınmıştır
http://www.mehmetkapcak.com