Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '12

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Özel Elektrik Dağıtım Şirketleri halkı soyuyor...

Özel Elektrik Dağıtım Şirketleri halkı soyuyor...
 

MHP MANİSA MİLLETVEKİLİ ERKAN AKÇAY


Özelleştirmenin Doğurduğu Bir Sonuç: Elektrikte Soygun

Bugünlerde Burdur’da konutlardaki elektrik saatleri sökülüp takılıyor; sözde bakım yapılıyor; bu hizmet 25 liradan 70 liraya kadar çeşitli miktarlarda elektrik faturalarına kesme-bağlama ve yeni sayaç adı altında faturalanıyor.

Enerji Bakanı Taner Yıldız, kesme-bağlama ve yeni sayaç için ülke çapında 200 milyon liradan fazla tahsilât yapıldığını açıkladı. Kamuoyunun “kesme-bağlama ve yeni sayaç soygunu” diye nitelediği bu uygulama ve düzenlemelerle tüketicilerden elektrik şirketlerine “mali kaynak aktarıldığı”nı belirten Akçay, özelleştirmelerin ucuzluk yerine pahalılık getirdiğini ve “enflasyonun 4 katı zamlı tahsilât yapıldığı”nı iddia etti.

MHP Milletvekili Erkan Akçay’ın Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız’ın cevaplaması talebiyle verdiği soru önergesi sonucu, Enerji Piyasası Denetleme Kurulu (EPDK’nın) kararları sonucu elektrik dağıtım tekellerinin tüketicilerden 2011 yılında kesme-bağlama bedeli olarak 101 milyon lira, 2011 ve 2012 yılının ilk 5 ayı içinde yeni sayaç bedeli olarak 102 milyon lira tahsil ettiği ortaya çıktı.

Toplam 202 Milyonluk Soygun

MHP Milletvekili Erkan Akçay’ın soru önergesine cevap veren Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, 2011 yılı ve 2012 yılı Mayıs ayına kadar 17 ayda toplam 203 milyon 400 bin lira tahsilât yapıldığını açıkladı. Yıldız, 2011 yılında dağıtım şirketleri tarafından elektrik kesme –bağlama bedeli olarak 7 milyon 800 bin aboneden 101 milyon 400 bin lira toplandığını, 2011 yılı ve 2012 yılı Mayıs ayına kadar ilk 5 aylık dönemde sökülen toplam 2 milyon 317 bin sayacın yerine takılan yeni sayaçların takılma bedeli olarak elektrik abonelerinden 102 milyon lira tahsil edildiğini bildirdi.

Şirketlere Kaynak Sağlanıyor

Bakan Yıldız’ın açıklamasının, EPDK tarafından elektrik dağıtım şirketlerine tüketicilerden mali kaynak aktarıldığını gösterdiğini belirten Akçay, “elektrik dağıtım özelleştirmeleri, 4628 Sayılı Elektrik Piyasası Kanunu’nda belirtilen ucuzluk yerine, elektrik tarifeleri, hizmet bedelleri ve uygulamaya esas düzenlemelerle pahalılık getirmiş, tüketiciden dağıtım şirketlerine mali kaynak aktarmanın a yolunu oluşturmuştur” dedi.

Akçay’ın ifadesine göre, 2008 ile 2011 yıları arasında enflasyon yüzde 34 artarken, EPDK tarafından dağıtım firmalarının enflasyonun 4 katı oranında zamlı tahsilât yapmalarına imkân verildi. Akçay, “tüketici tarifeleri 2008–2011 yılları arasında tek zamanlı mesken abonelerinde yüzde 91,3 –kalkınmada öncelikli illerdeki mesken abonelerinde ise yüzde 104,6- oranında, tarımsal sulama ve alçak gerilim sanayi abonelerinde yaklaşık yüzde 84,7 oranında artmıştır. Özelleştirme stratejisinin uygulanmaya başlandığı Aralık 2007’den- Aralık 2011’e kadar olan dönemde dağıtım hizmet bedelinde yüzde 141,7, perakende hizmet bedelinde yüzde 155,26, kamunun elindeki iletim hizmet bedelinde yüzde 123,5 oranında zam yapılmıştır. Bu dönemde enflasyon yüzde 34 artarken dağıtım şirketlerinin enflasyonun yaklaşık 4 katı oranında zamlı tahsilât yapmalarına olanak tanınmıştır” diye ifade etti.  

 
Toplam blog
: 510
: 505
Kayıt tarihi
: 04.04.08
 
 

"Cv" Dedikleri Özgeçmişim 1953 yılının karanlık günlerinde Haziran ayının 24. günü, ağaçların mey..