Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Özel ızgara köftem

Özel ızgara köftem
 

ÖZEL IZGARA KÖFTEM


Aşağıda vereceğim Köfte tarifi, benim büyükannemden kalan bir tariftir.

Tadını bilen dostlarım ve de müşterilerim köftemi özlediklerini, tarifini açıklamamı rica ettiler. Ben de bu lezzetin tarifini herkesle paylaşmaya karar verdim. Uzun zamandır İstanbul Metrocıty alışveriş merkezi Finger food’da satışa sunmuştum. Fakat işyerimizi geçen eylül ayında devredip emekliye ayrıldıktan sonra, köftemizin tarifini açıklamanın zamanının geldiğini düşünüyorum.

Lezzet düşkünleri ve yemek hususunda deneyimli kişiler ‘’aman canım benim yaptığım gibi’’ diyebilirler, ama gerçektende özenle hazırlanması gereken özel bir köftedir bu.

Malzeme

1 kg dana döş orta yağlı kıyma(2 kere çekilecek)

Yarım ekmek ıslatılıp iyice sıkılacak!

1 orta boy rendelenmiş soğan(suyu sıkılacak)

1 demet ince kıyılmış maydanoz

1 adet yumurta

1 tatlı kaş. Karbonat

2 tatlı kaş. Karabiber

2 tatlı kaş. Kimyon

2 tatlı kaş. Kekik

1 tatlı kaş. Pul biber

1 yemek kaşığı isot biber
1.5 tatlı kaş. Tuz

Hazırlanışı

Kıyma ve isot hariç tüm malzemeyi geniş bir kaba alın ve iyice yoğurun.

Kıymayı ilave edin ve bir kase de, soğuk suda ıslayacağınız isot biberi ile sık, sık elinizi ıslayarak, en az 20 dakika sıkı şekilde yoğurmaya devam edin.

Üstünü örterek en az 5 saat buzdolabında bekletin.

Püf noktası da; İsotlu su ile elinizi ıslata, ıslata 10 dakika daha yoğurarak şekil vermektir.

1 saat kadar daha beklettikten sonra kömür ızgara üzerini kuyruk yağı ile silerek köfteleri yakmadan pişirin. Yanında sivri biber ve domates ızgarada yaparak, Sumaklı ince doğranmış piyazlık soğan eşliğinde servis yapın.

Afiyetler olsun

 
Toplam blog
: 405
: 2124
Kayıt tarihi
: 30.11.07
 
 

1952 Ankara doğumluyum. Blog sayfam, sevgiye, saygıya, önem veren erdemli kişilerin buluşma mekanı o..