Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '14

 
Kategori
Yoga / Meditasyon
 

Özgüven, öğrenme, yaratıcılık ve hipnoz

Özgüven, öğrenme, yaratıcılık ve hipnoz
 

    Bu akşam içimde tuhaf bir sıkıntı var,

    dünyada sanki bir ben kalmışım.

    Sanki herkes nerde keder varsa bırakmış,

    ben nerde bulduysam toplamış almışım.

    A.KADİR

Kimi insanlar vardır yıllardır aynı sorunlarla mücadele eder dururlar, hep çaresiz, hep mutsuz ve şikayetçidirler.  Aslında bir yerde hepimiz öyle değilmiyiz? Fizyolojik ve derin psikosomatik rahatsızlıklar bir yana, işin ilginç belki de en vahim  yanı ise, kendimize dert ettiğimiz bu  sorunların çoğunun, kendi imkan ve kabiliyetlerimiz çerçevesinde kolaylıkla çözebileceğimiz en azından ”yönetebileceğimiz” meseleler olmasıdır. Çünkü sorunların da çözümlerin de kaynağı bizleriz bunu asla aklımızdan çıkartmayalım.

Asgari ücretliyim 75.000 TL kredi kartı borcum var, çözüm o kadar kolaysa gel de sen öde !

”Asgari ücretli iseniz bu borcu neden yaptınız? Çokmu acımasız? çokmu halden anlamayan bir cevap.? Belkide…

Pekala bu borcu ödediğini varsayalım. Alışkanlıklarını değiştirmediğin sürece bu gene olmayacak mı? Tabi ki; büyük bir olasılık yeniden olacak. Ama artık biliyorsun ki tüm sorumlulukların ve mecburiyetlerine rağmen (çocukların okul masrafları sağlık harcamaları vs) hayatında yapacağın birkaç değişiklikle, bu borcu bir daha yaratmayacaksın, yaratmadığın gibi para dahi biriktireceksin !! Hayal mi? Gerçekçi değil mi? Yoksa bu konuda kendinize olan özgüveniniz mi yok !” Bu geçtiğimiz günlerde bir arkadaşım aynı zamanda danışanım olan birisiyle yaptığım görüşmeden bir alıntıydı. Biliyorum cevaplarım size çok basma kalıp dışarıdan bakıldığında kitaptan alınmış gibi gelebilir ama YA GERÇEKLİK PAYI?

- Çok istiyorum ama bir türlü fırsatım olup da ……………yı yapamadım (acaba gerçekten istedin mi?)

- Hiç istemiyorum aslında ama gene de………gidiyorum/yapıyorum/ (acaba gerçekten istemiyor muydun?)

Çok tanıdık değil mi?  Tabiki günlük hayatımızın dengeleri açısından isteyipde yapamadığımız ya da / istemeyip de yaptığımız bazı şeyler vardır olacaktır da. Benim burada kastettiklerim değiştiremeyeceğimiz dışsal etkenler dışında kalanlardır. Kaldı ki bu dışsal etkileri dahi yönetmek mümkündür(yaratıcılık ve öğrenme ile)  Kendimi ve dış alemi gözlemlediğimde, tecrübelerim ve edindiğim bilgiler, bunun altında 3 temel şeyin var olduğunu göstermektedir.  ÖZGÜVEN, ÖĞRENME ve YARATICILIK.

Çok farklı anlamlar yüklesek de,  ya da çok farklı şeylermiş gibi gözükse de kendimizle ilgili günlük sorunlarımızın altında bu üçü yatmaktadır. Başka güzergahlar aramak ve bulmak yerine, tüm eziyet ve stresine rağmen trafiği yoğun aynı caddeden gitmek gibi bir şey bu. Peki bu neden kaynaklanmaktadır.

- Başka bir yol olup olmadığını bilmiyoruzdur.(öğrenme)

- Diğer yollardan nasıl faydalanırım, ya da tek bu yoğun trafiğe sahip cadde varsa başka ne yapabilirim (yaratıcılık)

- Bunların hiçbiriyle uğraşamam, ben beceremem, çok vakit alır (özgüven) – (mazeretlerimiz yazı dizimize yeniden bir göz atmanızı öneririm)

İddia ediyorum ”eğer bilincimizi ve bilinçaltımızı bu ögeler üzerine yöneltir ve ona göre düzenlersek bunları gayet de kolay bir şekilde başarabilmemiz mümkündür!”

Hipnozun ve hipnoterapinin oldukça  etkili olduğu alanlardır bunlar. Çünkü alışılagelmiş inanç kalıplarımızı kırmada hipnozun etkinliği tartışılmazdır. Zira hayatımızı inançlarımız doğrultusunda yaşarız.

Hipnozla kilo kontrolü ile ilgili bana sorulan soruların başında,  nasıl zayıflatıyorsunuz gelmektedir. Cevabım ise şu olmaktadır. Ben sizleri zayıflatmıyorum ! Bu kiloları şu veya bu şekilde siz aldınız, bu nedenlede şimdi siz kendiniz zayıflıyorsunuz! Ben sadece bu yoldaki özgüveninizi, yaratıcılığınızı ortaya çıkartarak,  bu yolda yapmanız gereken diğer şeyleri öğrenmenize yardımcı oluyorum. Ayrıca beyninizi fazla kilolarınızı daha rahat verme konusunda yönlendiriyorum. Unutmayın, zihin bedeni, beden zihni etkiler !

Evet sevgili dostlar böylesine derin konuları bir sayfada açıklamak kolay değil. Ama şundan emin olun, yukarıda belirttiğimiz konuların üstesinden gelmek sanılanın aksine daha kolay.  Bu konuda çalıştığım danışanlarım, (çoğuna hipnotik derinleştirme dahi uygulamadan) sadece günlük uygulayacakları bir kaç egzersiz düşünce sistemlerini değiştirecek programlamalarla bu konuların üstesinden geliyorlar.

Aradığınız şey çok ama çok yakında,o muhteşem, o yaratıcı, o iyileştirici güç çok yakınınızda… İÇİNİZDE!

Hayatlarımızı bir rüyayla karşılaştıranlar haklıymış…

uyanık uyuyor, ve uykuda uyanıyormuşuz.

MONTEIGNE 

 

 
Toplam blog
: 22
: 278
Kayıt tarihi
: 01.09.14
 
 

1963 Yılında İstanbul'da doğdum. Üniversite Eğitimimden sonra (Marmara Üniversitesi İktisat) yakl..