Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Paradan daha önemli ne var acaba?

Paradan daha önemli ne var acaba?
 

Üç arkadaş oturmuş konuşuyorduk. Biz böyle bir araya gelince bir sürü değişik konulardan konuşuruz, kimi zaman bilim kurgu olur...kimi zaman aşk...kimi zaman bilim işleri. Ama bazen de sıradan şeylerden, mesela paradan.

“Cüzdanımda, sıkışık zamanlarda kullanılmak üzere bir ekstra 20 dolar mutlaka bulundururum.” dedi o gözlüklü olan arkadaşım.

Hemen karşımda oturan diğer arkadaşım ise “Abicim ben sürekli sıkışıklıkta yaşadığım için benim pek cüzdanımın kenarında 20 dolar bulunmaz” deyince beni bir gülme aldı.

Adam asistan...bütçesi belli...mezun olsun, o zaman işte çoşacak...para bakımından yani. Ama o zamana kadar ne yazık ki haklı, hep sıkışıklık içinde yaşayacak.

Peki ya ben?...benim cüzdanımın köşesine sıkıştırılmış 20 dolarım var mı acaba?

Yok...20 dolar filan varsa o da cebimde. Çok para taşımamayı alışkanlık edinmişim...cimrilikten değil yahu...olunca harcıyor diye insan (yoksa bu da mı cimrilik?...yok yok diil). Gerekince hemen köşedeki ATMden alıyorum nasıl olsa. Nerdeyse her köşede ille de bir banka var. (Gelir var gider yok...sıkıntı yaratıyor haliyle..harcamak istiyor insan...şaka şaka...hangisi şaka?)

“Paradan daha önemli ne var acaba?” diye bir laf attım ortaya. Hemen cevabı da verdim.

“Tabii ki daha çok para.”

Siz önce sağlık filan diyeceğimizi sandınız ama yok demedik.

En basit sağlık sorunları bile paranız olmadığında nasıl da kabusa dönüşür...nasıl da içinden çıkılmaz bir hal alır. Hele ABD’de sigortanız yoksa ve hastalandıysanız...çok çok geçmiş olsun size.

Evlenebilmeniz bile dert paranız olmayınca.

Bu arada paranız olmayınca derken, yeterli paranız demek istiyorum. Hani hepten beş parasız yamalı elbiselerle dolaşıyorsunuz demek istemiyorum.

Çocuğunuzun olmasında bile para söz konusu. Bakmayın siz öyle yapabildiğiniz kadar çocuk yapın diyenlere. Sonuçta hayatın gerçekleri karşımıza duvar gibi çıkınca apışıp kalıyoruz. Zaten Allah akıl vermiş...yapabildiğin kadar çocuk yapmak pek akıl işi değil...başka bir yerin işi...di mi ama?

Neyse...sonuç olarak neymiş (ilkokulda filan hocalarımız böyle sorardı ya!...ne yapıyormuşuuuzz?...neymiişşş?)

Paradan daha önemli ne var?...tabii ki daha çok para!

 
Toplam blog
: 237
: 1302
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Biyolojinin son yıllarda, özellikle son 10 yılda içeriğinin yoğun bir şekilde moleküler düzeye inmes..