Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Paskalya çöreği

Paskalya çöreği
 

Çok seviyorum; mutfağı, sevdiklerime sevdikleri tatları yapıp sunmayı. Eşime, dostuma giderken bir şeyler hazırlayıp götürmeyi. Bir başka oluyor, insanın kendi mutfağında kendi eliyle yaptıklarını hediye etmesi. Dün bir arkadaşıma giderken paskalya çöreği yapıp götürdüm. Bugün sizlerle paylaşmak istedim.
Paskalya Çöreği
2 yumurta
Yarım su bardağı pudra şekeri
200 gr margarin(oda sıcaklığında yumuşatılmış)
2 tatlı kaşiğı yaş maya
3 tatlı kaşığı mahlep
5 adet ceviz
1, 5 çay bardağı süt
1 çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un
1 Yumurta sarısı çöreğin üzerine sürülmek için ayrılır. Sütün içine maya atılır ve iyice karıştırılır. Ceviz hariç diğer malzemeler ilave edilir. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir. Üzeri örtülerek 30 dakika mayalanmaya bırakılır. Hamur 9 parçaya bölünür. 3 parça hamur saç örgüsü örülerek şekillendirilir. Aynı işlem diğer parçalar için yapılır. Tepsiye un serpilerek saç örgüleri yerleştirilir. Üzerine yumurta sarısı sürülür. Cevizler; bıçakla iri iri doğranır, çöreklerin üzerine serpilir. 10 dakika daha dinlendirilir. 175 derecede pişirilir.
Afiyet olsun
Bu arada yazdığım tarifleri deniyor musunuz?Üşenmeyin, doğru mutfağa!
 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..