Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '15

 
Kategori
Hayvanlar Alemi
 

Paylaşım

Avrupa da yeni başlayan gerçek bir uygulamayı duyduğum zaman şaşırdım. Bir web sitesi üzerinden evinizde fazla olan yiyeceklerinizi başkaları ile paylaşıyormuşsunuz. Sitenin amacı çöpe giden yiyecek miktarını düşürerek israfı önlemek. Siteye evinizde olan malzemeleri yazıyorsunuz ihtiyaç sahipleri gelip sizden alıyor. Burada ki ihtiyaç sahiplerinden kasıt yoksul insanlar değil. Mesela siz tatile gideceksiniz. Dolabınızda tüketilmesi gereken malzemeler var. Aynı sokakta yaşayan başka bir komşunuz da alış veriş yapmamış. Malzemeye ihtiyacı var. Gelip sizin tüketemeyeceğiniz malzemeyi alıp kullanıyor. Mantalite tamamen israfı önlemek. Çöpe gidecek olan yiyecek miktarını minimize etmek. Bu uygulama şimdilerde 13 bin civarında takipçisi ile Almanya da revaçtaymış. Birleşmiş milletler gıda ve tarım örgütü verilerine göre dünyada gıda israfı %25 oranında azalırsa 870 milyon insan doyabilirmiş.

Bu uygulamaların farklı bir versiyonu da Türkiye’de mevcutmuş. Gıda bankası diye bir sistem varmış bizim ülkemizde ben ilk kez duydum. İlk gıda bankası 2004 yılında Diyarbakır da kurulmuş. Ve ülkemiz genelinde 100 civarında gıda bankası varmış. Fakat bu gıda bankalarının işlerliği nedir bilinemiyor çünkü bir çatı altında verilere dayalı olarak toplanamamışlar.

Ülkemizde hayvan severlerin uygulamaya başladığı bir başka yöntemde çöpe gidecek olan yiyecekleri barınaklara gönderiyorlar. Siz evinizde veya iş yerinizde artık olan yemekleri vermek isterseniz www.hayvandostu.orgadresinden iletişime geçiyorsunuz. Adresinizden gelip alıp barınaklara ulaştırıyorlar.

Son zamanlarda şehrimizde yapılan yeni bir uygulamaya tanık oluyorum. Ne kadar yaygın bilmiyorum fakat bir yerden başlamış olmak adına seviniyorum. Apartmanlarda atık ekmek kutuları var. Haftanın bir günü gelip kutuları boşaltıyor belediye çalışanları ve bu ekmekleri bildiğim kadarıyla barınaklara götürüyorlar.

Elimizden geldiği kadarıyla tüketebileceğimiz kadar gıda almaya çalışalım. Dünyada milyonlarca insan açlık ile savaşırken. Her 5 dakika da bir insan açlıktan ölürken ben ne yapabilirim diye düşünmeyelim. Bir ekmek tüketiyorsak bir ekmek almak ile başlayalım. Çünkü tüketim azaldıkça üretim de paralel olarak azalacaktır. Böylelikle biz bir döngü başlatmış olacağız. Ve bu zincir o kadar geniş kapsamlı bir zincir ki şöyle düşünün belki çok klişe gelecek fakat Afrika da kanat çırpan kelebeğin Amerika da yarattığı fırtınayı istiyorum söylemini herkes duymuştur.

Yapacağınız hiçbir şeyi hafife almamanız dileği ile …  

 
Toplam blog
: 11
: 67
Kayıt tarihi
: 10.10.14
 
 

Deli dolu oturan Boğa, babasını özleyen kız çocuğu, Ahmet'in ekip arkadaşı, tasarım sever, hayatı..