Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '07

 
Kategori
Çevre Bilinci
 

Pitbulllar tehlikelidir ve yasaktır!

Pitbulllar tehlikelidir ve yasaktır!
 

Bir sitede oturuyoruz. Bir akşam evimize dönerken karşımıza iki aile ve köpekleri çıktı. Köpeklerin Pitbull olduğunu görünce oldukça şaşırdık. Önde iki Pitbull, arkada sahipleri yürüyorlardı. Yanımızda çocuklarımız vardı. Sahipleri o kadar rahattı ki inanamadık. Sanki sitenin hakimi onlarmış gibi yürüyorlardı. Yanımızda çocuklarımız olduğu için ses çıkarmadık. Başka bir gün de aynı aileden bir kişinin köpeği tasmasız gezdirdiğini gördüm. Yalnız olduğum için yine müdahale edemedim. Daha sonra Çevre İl Müdürlüğü'ne şikayette bulundum. Yaklaşık 15 gündür sonucu bekliyorum. Yine aynı şekilde başka bir Pitbull sahibini eşim uyardığında 'bu köpek Pitbull değil' yanıt almış, Çevre İl Müdürlüğü'ne yaptığımız şikayet sonucu köpek alıkonulmuştu. Bu kişi köpeğini çocuk parkının hemen yanındaki balkonunda besliyordu.

Dün gazetede Öykü Serter'in haberini okuyunca hiç şaşırmadım. Beslenmesi, üretilmesi, reklamı dahi yasak olan bu köpeklerin nedense ülkemizde birçok hayranı var. Bu köpeklere özel web siteleri var. Google'da Pitbull ya da Pitbul yazarak arama yaptığınızda bu sitelere ulaşabilirsiniz. Bu sitelerde kişiler açık olarak 'Benim Pitbull'um var. Üç yavru satılıktır. Pitbulllar en güzel köpeklerdir...' şeklinde yazışmalar yapmakta, cep telefonlarını vererek satış yapmaktadırlar.
Buna dur diyecek bir yetkili yok mudur? Bu köpekler ile ilgili yasalar nasıl uygulanmaktadır? Uygulanıyor ise bu kişiler nasıl bu kadar rahat davranabilmektedir? Para cezası da yeterli değildir. Bu köpeklerin dövüştürüldüğü ortamlarda 200, 300, 500 milyarların bahis yapıldığını medyadan öğreniyoruz.
Ayrıca bu tür saldırgan içgüdülü köpekleri besleyenleri anlamak da mümkün değil. Güçlerini bu köpeklerin ardına saklanarak göstermeye çalışmaları da oldukça düşündürücü..

Öykü Serter olayında Pitbull sahibinin salıverilmesi de oldukça düşündürücü.. İlle de bir çocuğun parçalanıp ölmesi mi bekleniyor? Ya da bir insanın parçalanması mı gerekiyor?

Yetkilileri bu konuda daha duyarlı olmaya davet ediyorum. Halkımızı da bu tür köpek besleyenleri derhal Çevre İl Müdürlükleri'ne ihbar etmeye davet ediyorum.
Yarın kendi çocuğunuzu bu köpeklerin dişleri arasında görmek istemiyorsanız, lütfen tepki gösteriniz, ihbarda bulununuz..


 
Toplam blog
: 28
: 2979
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Yaşama dair herşeyle ilgileniyorum. Bunları sizlerle paylaşacağım. ..