Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '11

 
Kategori
Sağlık
 

Plantar fasitis

Plantar fasitis
 

HERŞEYİN BAŞI SAĞLIK


Bu da nedir demeyin , ben bunu buluncaya kadar tam beş doktor, iki hastahane, bir fizik tedavi merkezi, internette ortopedi ve dermatoloji siteleri , çok güvendiğim bir eczacı dostumuz, hikayemi dinleyen onlarca insan, tekrar bir doktor ve bu arada geçen dört ay zamanı harcadım. Çektiğim acılarda cabası.

Nisan ayının son haftalarında resim sergimle ilgilenirken, sağ ayağımın parmaklarının gerisinde bir ödem oluştu. Resmen alt ön tabanım parmaklarıma kadar şişti. Yürümekte çok zorlandım ama verdiğim sözleri tutmayı prensip edindiğimden ve çalışma hayatımda devam ettiğinden inatla yürümeye devam ettim. Aile hekimimize gittim. Sağolsun, iki tertip ilaçla ödemi indirdik. Ama esas bundan sonra ızdıraplı günler başladı. Ödem indi ama benim ızdırabım geçmedi. Ödemin tam ortasında yuvarlak bir alanda ağrı ve acıma devam etti.

Ben bu arada yukarıda bahsettiğim gibi doktor doktor, hastane hastane dolaştım. İki mr, biri ilaçlı, ulturoson, iki tertip antibiyotik, ağrı kesisiciler, merhemler, soğuk kompresler bir sonuç alamadım. Yuvarlak , yirmi beş kuruş büyüklüğünde bir alanda acı ve ağrı devam ediyor.

Bu arada ben her gittiğim yerde sonuç alamadığım ,hem derdimi anlatamadığım gibi suçluluk hissi yaşıyorum. Bu kadar acıya hiçbirşeyim yokmuş gibi oluyor.

Mr'larda ve ultrasonda birşey çıkmıyor. Artık bıkıp ,usanıp kendi haline bırakayım, acırsa acısın buna da alışırım diyorum. Eğer ayağımın altında olup yürümeme engel olmasa hiç umursamayacağım. Ne halin varsa gör deyip bırakacağım. İnanırmısınız insan buna da alışacak neredeyse.

Neyse bu arada eşim ve çocuklarımda üzülüyorlar halime. Eşim dün kendisi için gittiği Fizik Tedavi Merkez'indeki doktoruna benim derdimden bahsediyor. Doktoru eşimin anlattığı öyküyle hemen teşhisi koyuyor. PLANTAR FASİTİS. Bende benim öyküme uyup uymadığını internetten araştırdım. İşin ilginç tarafı da bu rahatsızlığın mr veya ultrasondan anlaşılamadığını söylemiş doktorumuz. Ben de boşuboşuna suçluluk duyduğumu anlamış oldum.

Bunu neden anlattım. Benim durumumda olanlar varsa örnek oluştursun diye.

Tedavisine gelince. Maalesef kendimizi korumaktan başka yolu yok. Ayağımın durumuna uygun ayakkabılar ve aparatlar bulup onları kullanacağım. Benim gibi yerinde duramayan faal bir insan için hiçte kolay bir durum değil, böyle yaşamayı öğreneceğim ,çaresiz.

Siz siz olun ayağınıza uygun olmayan ayakkabıları giymeyin, benim durumuma düşmeyin. Ben bu hatayı DİYABET hastası olduğum ve bir numara büyük ayakkabı aldığım için yaşadım. Uygun ayakkabının ne kadar önemli olduğunu kötü bir tecrübe ile anlamış oldum.

Herkese sağlıklı ayaklar diliyorum. Ağrım olmadan önce ayaklarımın farkında değildim, benim ayaklarım da varmış ,onu da fark ettim.

 
Toplam blog
: 35
: 1336
Kayıt tarihi
: 23.08.08
 
 

RESİM ÖĞRETMENİ Emekli resim öğretmeniyim. Kendi atölyemde öğrencilerimle resim çalışmalarıma devam ..