Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '08

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Profesyonellik üstüne

Profesyonellik üstüne
 

Kimileri kararmazZ.A 2007


Huzur mu?
başarı mı?
İkisi bir arada durmaz mı?

İş yaşamının engebeli yollarında bu ikileme düşmeyen, bu soruyu sormayan yoktur sanırım. Çünkü herkes için bir adım ilerisi hep vardır. Ama o adım ne için atılır, ya da o adımın bedeline ne için katlanılır?

Bir büyüğümün ABD'de çalıştığı yıllarda, bir patronu varmış, çalışma yaşamında amacın 'better salary, better position' ikilisinden oluştuğunu söylermiş...Yani daha iyi kazanç, daha iyi pozisyon...Bedellere bunun için katlanılırmış.

Katlanalım da, iş yaşamı paradokslarla dolu bir atmosferde yaşamak, öyle kolay değil nefeslenmek...

Misal;

Bu atmosferde, altımızdaki bir kişinin sorumluluk sahibi, hevesli, atılgan olmasını isteriz, ama dozu kaçırmamalıdır. Bu özelliklere sahip biri birgün koltuğumuza ortak olacaktır. Üstünüzdeki kişi sorumluluğun ağırını kaldırdığından belki, varlığından hoşlandımız bir adamdır, ama onun varlığı kendimizi ispatlama, gösterme yolundaki en büyük engel de olabilir. Herkes kendi 'better salary, better position' ı için kıyasıya uyanık ve ölçülü olmalıdır. Böylesi bir ortamda, huzuru da başarıyı da bulmak pek de kolay olmasa gerektir.

Bir gerçek var:

Herkesin iyi kazandığı, pozisyonundan memnun olduğu veya çalışma koşullarından memnun olduğu bir seçenek gerçekle bağdaşmaz. Birileri hedefe daha yakın, birileri bir kaç adım geride kalır. Bir konuda emek veren, işinin ehli olanlar hedefe yakın olanlar gibi görünse de, aslolan zeminde kaymamaktır. Kaymadan yürümek, doğru zamanda doğru yerde, tercihini iyi yapmaktır. Bence 'profesyonellik' dedikleri de budur.

'Profesyonellik'...hiç haz etmedim. Belki de işime maaş ve pozisyondan başka anlamlar yüklemek istedim. Hakim, öğretmen, gazeteci vb de olabilirdim, o işlerde de kazanç ve pozisyon arasında sıkışan iş yaşamı kısırlıklarından kaçmak mümkündü. Ama o (profesyonellik) hep çıktı karşıma, en önemli karar zamanlarında kaymadan ayakta durabilmek için gerekliydi.

'Profesyonellik'...Yaklaştırmadım yanıma. Çünkü, omuz omuza çalıştığım zamanlarda hep verimli oldum, birilerinin profesyonelliği kuruttu bazen yaratma, üretme gücümü. Başkalarına bunu yapmak istemedim.

'Profesyonellik'...Hiç yüz vermedim, ama o peşimden ayrılmadı. Ben olmasam da birileri hep profesyoneldi.

İş yaşamındaki yolculuğuma başlarken yanıma aldığım kumanyam, sadece idealler, hisler ve emek oldu. Belki beni yolun ortasında kararsız bırakan da buydu. Bugün ne kadar kabul etmesem de, profesyonellik gerekli bir özellikti diye düşünüyorum...

Çünkü iş yaşamında huzur ve başarıyı bir arada tutabilecek tekşeydi. Bu paradoksik atmosferde nefeslenmenin en önemli gereğiydi.

Şimdi farkediyorum.

 
Toplam blog
: 146
: 1061
Kayıt tarihi
: 05.12.06
 
 

Hep yazmak istedim. İnsan düşüncelerini yazıya dökünce kendi başınadır çünkü, kaygısız, katıksız ..