Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Proteini düşük gıda ürünleri - PKU Hastaları

Proteini düşük gıda ürünleri - PKU Hastaları
 

Proteini düşük gıda ürünleri - PKU Hastaları


Maalesef hayatta genelde hep bizi ilgilendiren konularla meşgul oluyoruz,  “ Biz zor durumda değilsek başkaları ne yaşarsa yaşasın. “ dercesine davranıyoruz. Ne kadar büyük bir yanlışın ortasındayız, belki bu yazıdan sonra biraz anlarsınız.  Bir gerçek var ki , etrafımızdaki insanlar ve yakınlarımız için de çaba göstermemiz gerekiyor.

Bu hafta sizlere artık raflarda rahatça bulabilmenizi istediğim üründen bahsetmeye karar verdim.

Fenilketonüri ( PKU ) olarak adlandırılan hastalarda, karaciğerde işlev gören bir enzim aktif değil . Bu sebepten protein tüketimi ve bu enzime bağlı olarak ciddi sorunlar ortaya çıkıyor diyebilirim size kısaca. Bunu tam olarak size ifade edebilecek kişiler, doktorlar ve sevgili diyetisyen arkadaşlarım.

Ürün yapısına, içeriğine ve üretim ve tüketim aşamasına gelelim…

“ Düşük proteinli gıda ürünleri  “ incelemesini sizler için yaptım ve piyasadaki birçok ürün hakkında bilgi sahibi oldum. Bu konuda  fenilketonüri  ( PKU) hastalarının sesini duyurmak amacıyla ve sizleri bilgilendirmek için düşük proteinli ürünlerden bahsetmeye karar verdim. Beni ilgilendiren kısım şu, “ Bu ürünler neden her rafta rahatça bulunmuyor? “ Tabi ki bu ürünlere bazı market ya da internet aracılığıyla ulaşabilmemiz mümkün, tamam orda sıkıntı yok. Ama neden bir sakız veya çikolata alır gibi elimizin altında değil bu ürünler? Bu konuda biraz daha hassas olmanızı istiyorum. Sevgili fenilketonüri hastaları da benimle aynı görüşte. Bu hastalıkla yeni tanışanlar mutsuz olmamalı , öyle çeşitli ürünler var ki sizler için.

Neler bu  düşük proteinli özel olarak üretilen gıda ürünleri ?

Düşük proteinli ıspanaklı erişte,  düşük proteinli domates çorbası , kek yapımında da kullanabileceğiniz düşük proteinli yumurta ikamesi , düşük proteinli köfte harcı , düşük proteinli un, düşük proteinli makarna , düşük proteinli çikolata veya kraker , düşük proteinli peynir ikamesi .

İşte bunların hepsi sizler için üretilmiş sevgili PKU hastaları, sizden isteğim bu ürünleri dikkatlice bilinçli bir şekilde inceleyerek almanız ve tüketmeniz. Daha önce yazdığım yazılarda bildiğiniz gibi laktozsuz ürünlerden ve glutensiz gıda ürünlerinden bahsetmiştim, bu sefer de sizin yanınızda olmak güzel. İkinci bir isteğim var sizlerden, yaşadığınız yerdeki PKU derneklerinden veya başka ildeki PKU derneklerini arayarak bilgi alabilir, aynı düzende yaşadığınız insanlarla konuşarak kendinizi iyi hissedebilirsiniz.

Ben zaten gıda mühendisiniz olarak yanınızda olmaktan mutluluk duyuyorum.     

Sağlıkla kalın!         

Not : “ PKU hastaları için, raflarda daha çok proteini düşük gıda ürünleri istiyoruz. “            

Gıda Mühendisi

Nermin Özge BİLGE                                                                                         

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..