Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Çiy tanesi - yoğurt üretimi

Çiy tanesi - yoğurt üretimi
 

Çiy tanesi - Yoğurt üretimi


Bildiklerimi, düşüncelerimi , gördüklerimi hemen sizlere gelir anlatırım bilirsiniz. Ama bu sefer öyle bir şey öğrendim ki! Hemen anlatmalıyım dedim, herkes şaşırmalı buna . Genç kesimden “ Nerden duyuyorsun biliyorsun bunları özge ? “  ya da büyüklerimden “ Biz bunu çoktan biliyorduk tatlı kızım yeni mi öğrendin ? Ohoo. “ cümlesini duymak istedim. Siz hangi tepkiyi verirsiniz bilmiyorum ama hadi okuyun, başlıyorum.

Şimdi bu yeni ürünlerden sürekli bahsediyorum, inceliyorum , anlatıyorum tamam da eskiye olan merak vardır bilir misiniz? Biraz da eskiye dönüp çıkarımlar yapmak gerekir. Hani hiçbir şey yokken ( her yer tarlayken) napıyorduk düşüncelerinden bahsediyorum.

Yoğurt…  desem , evet alıyoruz marketten dersiniz ya da evde mayalıyorsunuzdur belki. 

Peki sevgili yörükler ne yapıyor biliyor musunuz? 

Çiy tanesi kullanarak yoğurt üretiyorlar. Çiy , bildiğiniz gibi bitkilerin üzerinde oluşan su damlacıkları. Zeka ne güzel çalışıyor bakar mısınız?  Öncelikle erken saatlerde yani gün ağarmadan bitkilerin üzerindeki çiy tanelerini sıyırıp bir bardağa alıyorlar, ardından özenle bu çiy birikimini sütle karıştırıyorlar. Sonraki işlem evde yoğurt mayalama ile aynı.  Bunları belgeselde değil de canlı izlemek istiyorum, tamam biliyorum siz de merak ettiniz.

Günümüze bakacak olursak piyasada da güzel olan yoğurtlarımız var ,meyveli yoğurtlarımız da güzel, her şey tamam da bu zeki insanların yaptığı güzelliği de unutmayın . Üstelik daha önce bilmeyip bu yazımla öğrendiyseniz bir zahmet hiç unutmayın, darılırım. Yörük biriyle tanışıp da bu yoğurt üretimini sormayıp, yaptığında size vermesi için söz almazsanız hiç benim okuyucum olmamışsınız demektir. Bunların hiç birini unutmayın .  Sağlıkla kalın!

Not : “  Ya tutarsa? fıkrasının somut hali diyebiliriz . “                                  

Gıda Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..