- Kategori
- Blog
ROBOTİK BİR TANIM
İnsan kaynakları uzmanları vs. Müşteri Temsilcileri
Bir iş ilanı yayınlanır, başvuru yaparsınız veya siz başvuru yapmadan özgeçmişinizi havuzda bulunur ve aranırsınız. İnsan Kaynakları uzmanı telefon konuşmasında veya size sosyal mecradan ulaşmışsa şirketi tanıtan uzun, ballı bir yazı yazar/şekilde anlatır. İşi yapabilip yapamayacağınızı sorar. Tamam diyorsanız sizden bir görüşme ister.
Görüşmeler esnasında olsun gerek de ön konuşmada, belirli cümleler dışına asla çıkılmaz. Pozisyonu kapatın dendi diyelim asla geri dönüş yapılmaz. Buradaki pozisyon kapatma, işe alım olmadan... (İşe alım olmuşsa ne hoş) Çünkü şirketler bu ara pozisyonları kapatıp kapatıp yeni departmanlar için yeni pozisyonlar açıyorlar.
Aday eğer bir dönüş talep maili atıyorsa şirketten yanıt bekliyorum vs. diye her zaman ötelenir veya "ghosting" yapılır. Ki bu adayların çoğu da gönüllü aday olmamıştır. Dediğim gibi insan kaynaklarının kendi buldukları adaylar da var.
Kısacası Müşteri Temsilciliğinde olduğu gibi sık sık insanlar rahatsız edilir ama tek taraflı bir yarar elde edildikten sonra artık aranmaz, kaçınılır. İnsan Kaynakları kadar etiğin ihlal edildiği ve Tele?Satıştan hallice bir pozisyon... Bilmem var mıdır?