Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '21

 
Kategori
Blog
 

İnsan Neden Yazar?

İnsanlar, neden yazar? 

 

Yazmak bir ihtiyaç mıdır? Peki yazdıklarının okunması nasıl bir yolla sağlanır? Durun teknik sormuyorum. Bunlar tamamen insani tarafından merak ettiklerim. 

 
Günaydın. Günlerden Pazar. Korona başladı başlayalı yeniden evlerdeyiz. Haftasonu için diyorum... Bu hastalık biter mi, normal hayatımız ne olur, neler yaparız bundan sonra yaşadıkça görüyoruz siz de biliyorsunuz ki. Umudum iyi şeyler olmasından yana. Umutsuz olduğum zamanları da bolca.. Herkes gibi. Ama iyi olsun. İyi olmalı değil mi?
 
Yazmaya takıldı aklım. Belki saatin alarmı çaldığında hissettiğim garip hal yazmayı düşünmeye itti beni. Yazmak. İfade edemedim dediğim her şeyi ifade etmeye çalışma aracım. Yıllarca planlamadan yaptığım şey. Bir anda kelimelerin dökülmesi ile ortaya çıkardıklarımı anlatan aracı. Şu an da onu yapıyorum. Telefonun not defterine yazdım bu yazıyı ilk. Fonda yıllardır dinlemediğim şarkılar var. Sonraki söylemek istediğim ne bilmiyorum dedikçe bir şey anlattığımı fark ettim. Belki de benim yazı stilim bu. 
 
Sahi yazmakla ilgili sizin aranız nasıl? Ne dikkatinizi çekiyor okumak istediğiniz zaman? Çarpıcı olan ne oluyor? Nasıl gözlemliyorsunuz yazanları?
 
Bugün pazar. Normalde insanların "aile" leriyle daha çok zaman geçirdikleri gün. Haftaya Ramazan da başlıyor diye harıl harıl kahvaltılar da yapılır bir yerlerde hatta. Şanslı olan güneşi bolca alan ortamlarda olur. Parklara da akın edenler olur. Deniz kenarını söylemiyorum bile. Piknikler de bir fragman misali başlar. Sahi pikniğin iftar modeli olsa nasıl olurdu acaba? 
 
Tabi bunlar korona olmayan zamanlarda kaldı aslında. Farkındayım.
 
İftar, sahur, oruç, sakinlik. Ramazan boyunca yazabilirsem düzenli olarak aklımda oluşsun istediğim şeylere odaklanmış olacağım. Hatta olsun da. Yazayım. Yazalım. Ben yazdıkça yolumu buluyor gibi hissediyorum. Galiba benim de taşma halim bu. Yıllardır okuyorum, kalemim ve getirirse onu kağıda döküyorum, amaçsızca hareket ediyorum belki de. Ama artık bir amacı olmalı biliyorum
 
Bu blogu düzenli yazmaya başlamak için açtım. Belki hep o istediğim kitabı yazma yoluna da böyle çıkarım diyerek. Deniyorum. Denemeye de devam edeceğim.
 
Bugün pazar. Hastalık yüzünden evlerdeyiz. Yarın çok erken saatlerde iş sebebiyle yollarda olacağım diye erken kalktım. Kahvemi yaptım ve ben bir şeyler yazmalıyım, diyerek not defterini açtım. Bu bir es verme, az yazsam da ben buradayım deme yazısı olsun. Yazmak konusunda sohbet etmek ya da nasıl yazmayı öğrendiğimi görmek isterseniz diye sizleri @zulikadanismanlik ve @zulunungunlugu hesaplarına bekliyorum. Belki bir gün online piknik de yaparız hep bir araya gelip. Belli mi olur? 
 
İyi pazarlar sevgili dostlar. :-)
 
Toplam blog
: 48
: 89
Kayıt tarihi
: 11.01.21
 
 

Profesyonel Koç Bağımlılık Danışmanı Sosyolog Yazar Latin Amerika Çalışmaları Uzmanı Analog Fotoğ..