Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '22

 
Kategori
Öykü
 

Sabahı beklemek...

 
Öylesine kötü şeyler oluyor ki, yok bu kadar da olamaz diyor insan; olamaz...
Otobüs geceyi geçerek karanlıkta gelip durdu sessizliğinde alacakaranlığın. Şehir uykudaydı, sessizdi otogar, geniş salonda banklarda uyuyakalan insanlar görülüyordu.
Sabaha daha vardı, acelem yoktu. Bir sütuna dayanıp sigara yaktım. Düşünüyordum. Ayak seslerini duymadım ama, hafiften bir alkol kokusu çarptı burnuma.
Döndüm, hırpani kılıklı, saçı sakalı birbirine karışmış, yaşı belirsiz bir berduşun yanan gözleriyle karşılaştım. Bir şeyler söylemek istermiş gibi duraksadı. Elindeki çaybardağını uzaklaştırdı dudaklarından.
-Ne bekliyon, hadi gitsene.
Söylemi tersti, yaşama tersten yaklaşan benzerlerininki gibi.
Uzatmamak için kısa cevapladım.
-Daha erken, sabahı bekliyorum.
-Öyleyse daha çok beklersin.
 
Şaşırdım, oysa doğuda dağın üzerinde bir aydınlık belirmişti, az vardı sabaha. Belli ki söylemek istedikleri vardı. Belki dertleşmek, ne bileyim, bir sigara isteyip konuşmak gibi. Oysa döndü, bir iki sarsak adım attı karanlığın içine.
Sonra vazgeçti sanki, yarım döndü bana doğru.
-Meraklanma her gece biter, güneş doğar; sabah olur her zaman.
Şaşmaz.
Benim dediğim o değil, yarınlar; yarının sabahı.
Çocukların, kimsesizlerin, garibanların, hakkı yenenlerin, hep
gecede kalanların sabahı.
İşte onu daha çok beklersin.
Bu kötülük var ya, bu kötülük sabahı bile korkuttu, uzaklaştırdı.
Artık zor olur sabah.
 
Yürüdü, bilge gölgesi aydınlanmaya başlayan havada otogar
ışıklarının sarı aydınlığında her yöne karışık dağıldı, uzadı. Açılan
camlı otomatik kapıdan içerinin aydınlığına girdi. Kayboldu gölgesi.
Bakakaldım arkasından...
Canım sıkılıyordu zaten, kafam karıştı üstelik. Yarısı içilmiş sigarayı söndürdüm.
Yürüdüm, dağın yükseltilerinden kurtulan güneşin ışıkları belirdi.
Sabah mı oluyordu?..
 
Toplam blog
: 190
: 391
Kayıt tarihi
: 07.05.14
 
 

1965 Ankara Üniversitesi Tıp fakültesinden asker hekim olarak mezun oldum. Gülhane Askeri Tıp Aka..