Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '09

 
Kategori
Anılar
 

Sadece hayal başka şey değil

Bir şeyi gerçekten istemeliymiş olması için diyorlar ya, olmamasını ise istememek gerekli sanırım. Artık olmaması alışkanlık ve onun da kazandırdıkları varsa ne olur? Bir yerde artık istenen bu durumun kalıcı sürmesi, ama kontrollü sürmesi olabiliyor mu? Ben hala M.S. İm, ama bilmiyorum nedeni gerçekten benim bunu istemem midir, yoksa gerçekten birilerine çok güzel paralar kazandıran bilinmeyen bir sorundan mıdır tüm olanlar. Bir arkadaşımsa umutla bekliyor az kaldı diye çaresinin bulunmasını ve inanıyor da yakın olduğuna bulunacağı o zamanın. Böylesi bir inanışa karşı ne denebilir ki?..


Bense hala diyorum, neden ms in çaresini bulsunlar ve tek bir ilaçla çözüp bitirsinler tüm bu basit, ama abartılı sistemi. Hani kaçmayan çorap bulunmasına rağmen, kaçan çorapların piyasaya sürülmeye devam edilmesi gibi. Bugünse televizyonda aya gitmek diye bir film vardı ve adamın kendi başına bir roket yapması ve uzaya gitmesini konu alıyordu. İnsan hayallerini gerçek yapabilmeli diyor, ama yapamazsın diyordu herkes. Birisi tek başına uzaya gidebilecek şeyi yapar mı, yapamaz mı bilinmez. Bense artık ms ile birlikle yeni kazanımlarımı düşünüyorum, gerçekten kazanım olup olmadıklarını da. Nisan ayında işten çıkarıldıktan sonra işsizlik maaşı almaya başladım ve iş aramalarını sürdürdüm. Olmayınca da sürekli önerilen şu sağlık raporu alıp engelli sayılma işini düşündüm. Komik geliyor insana, gerçekten rahatsızlıklarım var ve hakkımda var, ama engelli sayılmak koyuyor adama. Kazanımlara gelince henüz sadece bir tane, iett otobüslerinde ücretsiz gidiş hakkı. Daha var diyorlar epeyce hak, ama henüz bir iş bile bulabilmiş değilim. Ya da gerçekten aramadım. Yüzde 46 engel, ms ve psikiyatrik sorunlar nedeniyle. Etrafıma bakınca gerçekten benmi sorunluyum dediğim zamanlar olmuyor değil.


Genede düşünüyorum tüm bu olanları veya olmasa ve bende düzelsem tamamen ne oluru. Şu tek ilaç bulunmaması nedeni hakkındaysa kar önemli. Şimdi her ay 1500 lira civarı sürekli kullanılan ilaçların yerine tek bir ilaç ne komik. Tüm o ilaç şirketlerinin karlarının kaybı ve o yetmez gibi ülkemde o ilaçlar bana gelene kadar çalışan insanların karları, sadece hastalık tespit edilinceye kadar çalışan ve epeyce kazanımları olanların karları bitiversin kim ister ki...


sadece maddi değil bitişi engelleyen belki sebepler, manevi olanlar yok mu?.. elbette var tümünün nedeni. Artık sorun olduğunda, yapamadığım bir şey olduğunda açık ve güçlü bir mazeretim var. Yakınırsam hiç kimse bir şey diyemez, ama yok deniliyor elbette, herkesin başka bir sorunu var.


Geçtiğimiz hafta ceviz kabuğu programını izlerken bir mesaj attım telefondan programa, neden bilinmez şimdi aklıma geliverdi. Epeyce farklı ve iyi bir programdı. Ku'ran dan bahsediliyor, ama çok farklı bir bakışla. Müslümanlık tan önceki dinler ve dünyada ki tüm bu sorunlardan, konuksa her insan dünyaya gelmeden önce nerede doğacağına ve nasıl yaşayacağına, ailesinin kimler olacağına kendi karar verir diyordu. Cevizoğluysa o zaman herkes çok zengin birinin çocuğu olmayı ve rahat yaşamayı seçmez miydi diyordu. Benim yolladığım mesajdaysa dediğim, “ya Hz. Muhammed son peygamber olmasaydı, şimdinin inananları din adamları Ku'ran da yazanlar için mi yeni bir peygamber gelse onu reddederlerdi, yoksa maddi ve manevi kazanımlar yüzünden mi?” , olmuştu.


Ülkemde sorunlara rağmen kazanımları yüzünden sorunlar devam etsin diyenler çok gibi geliyor. Sorunların çözülmesiniyse hayal eden az, sadece çok küçük bir umut. Siyasette bile a yerine b, c yerine d, deniliyor, ama sorunların yerine şu yapılmalı diyen yok. Gerçekten de inandıklarımızın olmayacağına neden bu kadar inanıyoruz bilinmez, gerçekten olmaz mının cevabıysa düşünülmez.

 
Toplam blog
: 17
: 361
Kayıt tarihi
: 17.05.08
 
 

1979 yılında teneke bir leğenin içine doğum yapmış annem evde... Yardımcısı olan şu meşhur ebe de..