Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '14

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Sağlık Turizmi ve Marka Zirvesi ses getirecek...

Sağlık Turizmi ve Marka Zirvesi ses getirecek...
 

17.12.2014

Bilindiği üzere, sağlık turizmi Türkiye'de ve dünyada hızla gelişen bir sektör konumundadır. Türkiye’de sağlık hizmetleri sunumunda son on yılda büyük gelişmeler yaşanmaktadır.

Bununla birlikte dünyada “yaşlı turizmi” gelirleri ile Türkiye’nin yaşlı turizm gelirleri karşılaştırıldığında, ülkemizin çok küçük bir gelir payına sahip olduğu bilinmektedir.

Bunun yansıra sağlık turizminde marka olmanın ne denli önemli olduğu tartışılmaz bir gerçektir.

Sağlık Bakanlığınca düzenlenen, Ekonomi Bakanı, Sağlık Bakanı, Kalkınma bakanı adına bakan yardımcısı, Mehmet Ceylan, Otonomi, ASİAD, Dünya Yaşlılık Derneği, Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürlüğü, Dünya Markalar Derneğinin katılımı ile “Sağlık Turizmi ve marka zirvesi” Bilkent Otel’de gerçekleştirildi.

Açılış konuşmasını DÜYADER&DÜMADER Başkan Yardımcısı Gazeteci Sedat Yazıcıoğlu yaptı.

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekçi yaptığı konuşmasında; geleceğin ekonomik branşlarından birisinin ve istihdamın en büyük kaynağının sağlık sektörü olacağını ifade ederek, şu anda gelişmiş ülkelerdeki en önemli problemin yaşlı bakımı, yaşlı ve emeklilerin bütçeye maliyeti olduğunu söyledi.

Türkiye'de son 12 yılda alınan sağlık tedbirleri ile ortalama ömrün arttığını dile getiren Zeybekçi, bunun hem sevinilecek, hem de dikkat edilmesi gereken bir durum olduğunu belirtti.

Zeybekçi, gelişmiş ülkelerde bir emeklinin bütçeye ortalama maliyetinin 5 bin 500-6 bin avro civarında olduğuna dikkati çekerek, toplu bir şekilde bu kişilere bakım imkânı sunulduğunda da yaşlı başına ortalama 2 kişinin istihdam edilmesi gerektiğini bildirdi.

Türkiye'nin iklim ve doğal kaynaklar bakımından avantajlı ülkelerden biri olduğunu dile getiren Zeybekçi, şöyle konuştu: Sağlık turizmini geleceğin en önemli sektörlerinden biri olarak görüyoruz.

Sağlık bakanı Mehmet Müezzinoğlu ise yaptığı konuşmasında; yapılan çalışmalarda özgüvenin önemine vurgu yaparak Sağlık alanında da özgüveni ortaya koymak gerekir. “Sağlık turizmindeki marka değerlerimizin 5 yıl sonra, 2023 Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yıl dönümünde dünyada sağlık alanında markalarıyla söz sahibi olmuş duruma gelebilmeyi temenni ediyorum. Türkiye olarak bu anlamda gerek eğitimimiz, gerek AR-GE, girişimcimiz, sanayicimiz bu alanın çok stratejik ve çok da değerli olması. Hangi koşul olursa olsun en çok tüketilen alan bu alan. Bu alanı Türkiye’nin ve Türk tıp camiasının eğitim alanında bunu çok daha farklı değerlendirmesi lazım. Türkiye’de son 12 yılda yalnız sağlık alanında değil, toplumsal özgüven anlamında bana göre en büyük kazanımı bizim birçok alanda başarılı olabilecek şey özgüvenimizi kazanmış olmamız” dedi.

Ömer Tontuş; Türkiye’de bundan sonra yaşlı ve termal tesislerin öncelikli olacağını çünkü işletilebilir termal tesislerimizin olduğuna vurgu yaptı.

ASİAD Başkanı Barış Aydın yaptığı açıklamada; “Başkent Ankara’ya gönül vermiş sanayiciler olarak şehrimizi; başta sağlık turizmi olmak üzere, sanayi, fuar, kongre ve üniversite alanında da Türkiye’nin başkenti haline getirmek istiyoruz. Ankara’yı dünya çapında sağlık turizmi markası haline getirebiliriz” dedi.

OTONOMİ Başkanı Aydın Erkoç; Sağlık merkezleri yapacaklarını ve bu konuda her türlü desteği vermeye hazır olduklarını ifade etti.

DÜYADER& Dünya Markalar Derneği Başkanı Umut Çınar ise; Türkiye bir pırlanta. Türkiye’de özellikle termal turizminde çok yol kat edilebileceğini bizlerde bir STK olarak her türlü desteği seve seve bakanlıklarımızla iş birliği yaparak vermeye hazırız, dedi.

 

e-mail:belginturan@gmail.com

 

 
Toplam blog
: 439
: 512
Kayıt tarihi
: 04.02.09
 
 

Lisansını Anadolu Üniversitesi/ İşletme Bölümü ve Anadolu Üniversitesi/ Sosyoloji Bölümlerinde “O..