Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Şubat '21

 
Kategori
Deneme
 

Sait Faik, Yıldızlar ve Sen

Sait Faik Kalinikhta öyküsünü şöyle bitirir: “Düşün Yanakimu beni. Bin bir yıldızın sırtına. Adaların içinde bir Burgaz Adası vardır.(…) Ben sandallar içinde bir sandal, denizler içinde bir deniz, insanlar içinde bir insan, (…)oturmuş seni düşünüyorum.(…) Ekselsiyor kahvesinin garsonu “Kalinikhta kiryos” diyor bana.”

Ben de şimdi gökyüzünden bir yıldız düşürüp sırtına binsem, beni sana getirir mi? Şehirler içinde benim şehrimi bulur mu? Buldu diyelim, sen beni hala ister misin? Eski anıların kapısında, geçmiş yaşanmışlıkların ardında sevgi ve özlemle “Kalinikhta sevgilim” der misin?

&

Herkesin bir yıldızı olduğunu okumuştum bir yerlerde. Bizim bilmediğimiz ama bizim olan bir yıldız.. Bize ait tüm güzel anıları bizim için biriktiren, saklayan bir yıldız… İnsanların böyle parlak aydınlık gecelerde bakarak bilmeden hayal kurdukları  kendi yıldızlarıymış. Ve öldüklerinde onlarla birlikte kayıp giden…

Yıldızlar ışıl ışıl  bu gece. Ay, Heybeliada'nın üzerinde asılı bir fener gibi aydınlatıyor Marmara'yı. Birkaç gün sonra dolunay olacak ama şimdi de mehtap muhteşem. Sudaki yakamozları buradan seyredebiliyorum. Manzaraya Burgaz Adası ve Sivri Ada açıklarındaki balıkçılar da dahil oluyor. O, yukarılardan görür mü bilmem ama sandalla balığa çıkan her yalnız adamın yanında ben Sait Faik’i görürüm.

Sevdalı bir rüzgarın dağıttığı saçları alnına düşmüş, dudağının kenarında sigarası, sarışın yüzünde tanıdık bir hüzün, küpeşteye konan martıyla konuşur. Martının dilinden anlasa anlasa o anlar. Ve martının anladığı dili de sadece o konuşur, bilirim…  

Evrende yalnız olmadığımız kesin! Ne diyordu Küçük Prens; "Geceleri yıldızlara bakacaksın. Ait olduğum yıldız, şimdi sana gösteremeyeceğim kadar küçük.  Ama böylesi daha iyi. Çünkü yıldızım, senin için gökyüzündeki yıldızlardan biri olacak. Böylece tüm yıldızları severek seyredeceksin…”

Hepimizin yıldızları hayranlıkla ve severek seyredişimizin  sebebi sanırım  tam da bu!  Onlardan birinin sevdiğimize ait olduğunu bilmek. Ve milyonlarcası içinde sadece birine bakarak mutlu olmak…

&

Ne zaman yıldızlara baksam, gözüm tek bir yıldıza takılır kalır.

 Bilirim, o senin yıldızındır.

Yıldızlar içinde bir yıldız… sen.

Kalinnikhta sevgilim.

 

 

Kalinikhta= İyi geceler 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 235
: 2079
Kayıt tarihi
: 26.09.07
 
 

Burada yazarken kim olduğumuzun, ne olduğumuzun bir önemi olmadığını düşünüyorum. Önemli olan yaz..