Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Saki! İptal ettim rezervemi

Saki! İptal ettim rezervemi
 

Bugün herzamankinden daha sağnak yağışlı her şey...
Karşımda duran cama bakınca; sağnak yağmurdan eser yok, ne havada uçuşan damlalar, ne de caddeleri ıslatan bir yağmur var...Gönlüm ıslak , bulutum kabarmış yine, düğüm düğüm olmuş içim...

Cevap bulmaya çalışıyorum düğümüme ve soruyorum kendime...
Nedeni nedir ?...diye,
Sesleniyor içimdeki ses ; " İnsan olma halleri "....diye

....

Ve ben bugün ; güzel cümleler biriktirmek istiyorum kalemimde , dans etsin sözcükler , dökülsün birer birer içimden , biriken genleşmeler dağılsın , bulutlar kendini usulca teslim etmeden ...
Sözcükler de can bulsun , senfoni edasıyla uçuşsun dizeler , soluk alsın , hayat bulsun ve dans etsin kalemimin ucunda...Kıskansın sözcük darağacımdan yoksun olanlar , kendimce öğrendiğim sözcüklerimi...

....

Saki !... kapını açık tut ,
Sendeyim bu akşam.
Dolup taşmış çöplerim var ,
Mekanına gömme isteğindeyim...

Korkma ; kirlenmeyecek etrafın ,
Çöplerim sende de var.
Tanıdık , insansı hallerdir bunlar ,
Ne sen yabancısın bu hallere ,
Ne karada hayat bulan diğer canlılar...

....

Sonra ; bir şimşek çakıyor beynimde ve pembeye boyanmış gözlerim geliyor aklıma ...Aklımda belirip , gözümün önüne ilişen pembe bakan gözlerin heyecanının içinde , gezinmek istiyorum...Seyyah olma özlemlerim tuttu yine , tanık olduğum en güzel yerin uçlarda olduğunu bilerek...
Uzansam ; yakalayacağım sanki uçurtmaları , yetişeceğim çocuksu heyecanına , koşacağım hızla...

Akıp gidecek zaman , rıhtımın son limanına. Bense ; yaşadıklarımla varolacağım , taşıyacağım sevinçlerimi son limanın iniş mekanlarına...
Hesabını yapmadan gezineceğim sonsuzlukta , ayaklarım yerden kesilecek , aklım havada , pembe gözlüklerimden ayrılmadan devam edeceğim adımlarıma...kırılgan , ürkek hallerin yaşattığı duyguların dibe vuran dakikalarında , vazgeçmeyeceğim ; pembe gözlüklerimden...

Çocukluktan kalma yüz çevirmelerim olsa gerek , siyah gözlüklerden irkilişim... Karanlık gözlükler değmek istesede gözüme , ben o renkle bakmak istemedim hayata...Kanadı kırılan kuşun acısına yandığım günlerden haberdar olsamda...

Renk cümbüşünü seven ruhum , ışıkların içinde kaybolmayıda çok sevdi...vazgeçmedi uzakta beliren ışığın yansımasından , bir acı kahve tadında halleri yaşatmışsa da zaman , uzaktaki ışığın hevesiyle , üstüne bardak bardak suları devirdim...Tadı kalmadı damağımda uzunca , nötrlendim , suyun taze , sek tadında...

Geriye kalan ; beynimde oluşturacaklarının kırıntısı oldu ki ; onuda kaderine terk ettim , resetledim her defasında kara günlükleri , baştan yazdım pembe gözlüklerimle boş sayfaları...Kıskandı kara günlük , pembe sayfaları...İnadına daha çok yazdım...Belki ; heveslenirde rengini terk eder diye , terk etmedi gerçi ; renginden ödün vermeden gezdi hayatın içinde , kara günlüğe yazılanlar biriksin diye...buluşturmak istedi her defasında , aka düşman , aka inat hallerinin tiplemeleriyle...Can acıtan olayların zirvesinde gezinti yapmanın haylazlığında , gurur duydu renginden...benzetmeye çalışsada yüzleri rengine , pembe gözlüğün renk cümbüşünde yitirdi karanlığını...
Silik kaldı pembenin esaretinde ; karanlığının sancısı...

....

Pembe bakışım sardı beni ,
Burnumda tütsede meyhanenin,
Salaş , ahşap , mum kokan halleri ,
Saki !...beni azad et bugünlük ,
İptal ettim , rezervemi...


Pembeye boyandı , çöplerimde ,
Karanlığım gerilerde ,
Başka bir an , kabaran bulut hallerimde ,
Belireceğim kapının önünde..
 
Toplam blog
: 73
: 717
Kayıt tarihi
: 17.10.07
 
 

1979 D.bakır doğumluyum. AÖF bankacılık bölümü okumaktayım. Yazmayı çok seviyorum, hayata bağlayıcıl..