Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sanal ortam gerçek kişiliklerimizi ortaya mı çıkarıyor?

Sanal ortam gerçek kişiliklerimizi ortaya mı çıkarıyor?
 

Gaara..Sanal ortam kahramanı


Net ortamında, kendi gerçek kişiliğini gizleyen, ya da gerçek hayattaki sahte kişiliğinden sıyrılarak gerçek kişiliğini sergileyen ne çok insan tanıdım. Cümle biraz karışık görünse de, özü şudur: net ortamında ya insanlar ideali oynuyor ve olmak istedikleri kişiliğe bürünüyor, ya da gerçek hayatta bastırmak zorunda kaldıkları kişiliklerinin çirkin yüzünü serbeste çıkarıyor.

Kimi, ezik hayatından sıyrılıp bir süper-kahraman edası ile boy gösteriyor, kimi, sakin yapısının ve ifadesizliğinin altındaki hırçın ve haset tavrını ortaya seriyor. Hele de, bir adım öne çıkmışsanız, hemen oklara hedef oluyorsunuz. Bu nedenle sanal ortamdaki düşmanlıkların da dostlukların da gerçek olmadığını, ciddiye alınmaması gerektiğini düşünüyorum.

Gözünüzün içine bakarak konuşmayan, mimiklerini izlemediğiniz ve sesinin tınısından gerçek hissiyatını anlayamayacağınız hiç kimse için ne sevinin ne de üzülün. Dostluklarımız gerçek olmalı... derim...

O halde burada ne işim var?

"Biriktirdiklerimi paylaşmaya, benden sonraki nesillere aktarmaya çalışıyorum." desem yeterli değil. Belki gerçek yaşamda kendimi ifade etmekteki eksikliğimi burada tamamlamaya çalışıyorum. Ama asıl amacım, sanırım benden sonraya birşeyler bırakabilmek. İnsanlar, göçüp gittikten sonra ya yaptıkları ile ya da yazdıkları ile anılırlar. Ben de yıllar sonra anılmak istiyorum. Hem yaptıklarımla hem de yazdıklarımla. Sanal ortamda dahi olduğum gibi görünmeye çalışıyorum. Gerçek düşüncelerimi aktarmaya çabalıyorum. Bir kahraman değilim, bir mükemmel hiç değilim. Kendi halinde bir vatandaş olarak burada ayak izi bırakmaya çalışıyorum. Bir çoğumuz gibi...:)

Hepinize iyi bayramlar diliyorum.

 
Toplam blog
: 19
: 909
Kayıt tarihi
: 27.06.08
 
 

1960 İstanbul doğumluyum. Eczacıyım. 2 Çocuk annesiyim...