Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '07

 
Kategori
Şarap
 

Sangria

Sangria
 

İspanyolların şarap esaslı milli içeceği olan sangria, meyve aroması ile serinletici bir içecektir. Özellikle partilerin vazgeçilmezleri arasındadır. Yapılması da içilmesi kadar kolaydır. Yalnız alkol tadı alınmaması alkolsüz olduğu anlamına gelmez. İçine konulan şeker alkolle birleştiğinde farketmeden insanı çarpabilir.

Tarifine geçelim. Benim şahsi tarifimdir.

1 şişe kırmızı sek şarap
2 su bardağı portakal suyu
1 su bardağı geryfurt suyu
1 su bardağı nar suyu
1 limon suyu
2 su bardağı şeker

Bunların hepsi bir kabın içerisinde karıştırılır. Sonrasında içine kokulu ve yoğun aromalı meyvelerden konulur. Elma, şeftali, çilek, kivi gibi. Tabi portakal ve limon dilimleri de olmalı. İçine konacak meyveler gibi suyu katılacak meyveler de zevke göre yeniden düzenlenebilir. En temel üç madde; şarap, portakal suyu ve şeker...

Ben limon, greyfurt ve narı kendim ekledim. Sonuçtan da oldukça memnun kaldım. Tabi şarap tadından hoşlanmadığım için kattığım bolca meyve suyu, kokusunu ve tadını da bastırdı. Siz isterseniz daha az meyve suyu koyabilir, daha sert olması için içine rom gibi içkiler de katabilirsiniz.

Küp küp keserek isteğimize göre kattığımız meyvelerden sonra, bir gün dinlenmek üzre buzdolabına konur. Bu süreç; meyvelerin aromasının içkiye karışmasına, içkinin de meyveler tarafından emilmesine yarar. İçmesi gibi yemesi de keyif verir.

İçne kepçe daldırdığınız bir kepçe ile punch kasesinde sunduğunuz sangria, buz ve soda konulmuş bardaklarla servis edilir. Buzları kasenin içine de koyabilirsiniz ama, hızlı tüketip, erimemesine dikkat edin yoksa, içkiniz heba olur.

Soda tamamen kişisel isteğe kalmıştır. İspanya da bile daha hala sodalı mı sodasız mı olcağının tartışması mevcut. İki türlü de denedim pek bir değişiklik yok. Sodayla gazozumsu bir tad alabiliyorsunuz. Yine soda yerine pek çok yerde sprite konulduğunu da duydum. Onu da 2008 e girerken denemeyi düşünüyorum.


2008 yılının sangria kadar tatlı ve ferah geçmesi dileğiyle herkese mutlu yıllar...

 
Toplam blog
: 40
: 7324
Kayıt tarihi
: 20.03.07
 
 

Karga, kargagiller (Corvidae) familyasından Corvus cinsini oluşturan, iri yapılı, düz gagalı, pençel..