Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '12

 
Kategori
Şiir
 

Şarkı bahçesine şiir konfetileri yağmış ...

Şarkı bahçesine şiir konfetileri yağmış ...
 

Beni bu güzel havalar mahvetti

Demiş ya şair...

Beni de bu şiirler yaşatıyor...

Dinle beni...

O kadar çok ki
Konuşmak isteyip de
Konuşamadığımız kelimeler
Söylemek isteyip de
Yutkunduğumuz heceler
Bilinç altında
Biriktirdiğimiz hayaller
Suskunluğa büründürdüğümüz duygular
Korkup kaçtığımız zevkler
Ah hele de
Sakladığımız
Gün yüzüne çıkaramadığımız
Sakladıkça tenimizi yakan
Gizli istekler
Saklı arzular…
Şimdi yoksun...
Saatler günleri aratır
Günler mevsimlere eş
Bir seher vaktinin kızıllığında bıraktım
Dudaklarımdaki izini
Hala nefesimdesin....
Şimdi yoksun....
Kalbimin coğrafyasında kaldı adın
Bir volkan parçasıdır başkenti
Alev saçarsa kederinden
Bir sen sökülecek derinden
* * * *

Nasıl hatırlanmaz bu şiir şimdi...

. . . .
Biliyor musun...?
Sen gidersen sesin gider,
Kokun gider yüzün gider.
Ay dolanır pusularda,
Tenim titrer gecem biter.
Sen gidersen yüzün gider,
Martı küser baykuş öter.
Senden kalan son hatıra,
İki damla yaşın gider.
Sen gidersen boyun gider,
Posun gider sözün gider,
Bir şey kopar yüreğimden,
Çatılmadık kaşın gider.
Sen gidersen kim kıskanır,
Kim dolanır pencereme.
kimler gelir kimler geçer,
Çift kapılı şu hücrede.
Sen gidersen sohbet gider,
Tadım gider tuzum gider,
Dinlediğim her şarkıda,
Tel kırılır sazdan düşer.
Sen gidersen başkent gider,
içim üşür ayaz düşer
İzmir de Konak meydanı,
İstanbulda Taksim düşer.
Sen gidersen canım gider,
Adın geçer içim titrer.
Şu dağlanmış yüreğime,
Sevda denen akkor düşer.
 Sen gidersen herşey gider,
Sesin gider,sesim düşer.
 Sen gidersen ey sevgili,
- Ben biterim, şiir biter..
 

( Ümit Yaşar Oğuzcan  )
* * * *
Şairim,
zifiri karanlıktan gelse şiirin hası
ayak seslerinden tanırım...
Ne zaman bir köy türküsü duysam
şairliğimden utanırım...

( B.Rahmi Eyüboğlu )
* * * *
Sonra bir şarkı duyulur derinden...

Ne mektup geliyor ne haber senden
Söyle de bileyim bıktın mı benden
Her akşam güneşin battığı yerden
Yüzlerin doğuyor gecelerime

Geçilmez gurbetin sokaklarından
İçilmez suları pınarlarından
Öptüğüm o ıslak dudaklarından
Sözlerin doğuyor gecelerime

Çileli doğmuşum zâten ezelden
Hasrete alıştım ne gelir elden
Yaşlı gözlerime baktığın yerden
Gözlerin doğuyor gecelerime.
********
Yine damardan girer bir şarkı daha...

Unuturum diye yorma kendini
Her sevenle beni bir tutamazsın
Bu kadar yürekten sevmişken seni
Öyle kolay değil unutamazsın unutamazsın

Yıllar sonra bir gün beni ararsan
Kulakların değil kalbin çınlasın
Yıllar sonra bir gün beni ararsan
Kulakların değil kalbin çınlasın

Ardından bakıpta öylece kalan
Gözlerimde donmuş iki damlasın

Ahımın rüzgarı üşütür seni
Benden başkasına ısınamazsın
Yorgun şarkılarla anarsın beni
Öyle kolay değil unutamazsın

* * * *

Sakın ha, silmeye kalkma.
Kalbime yazdım, adını.
Sakın ha, gitmeye kalkma.
Gözlerime çizdim, resmini.
Sakın ha, dağıtmaya kalkma.
Aklıma dizdim, hayallerini.
Sakın ha, uyarmaya kalkma,
Uykuma sıraladım, rüyalarını.
Sakın ha. çıkmaya kalkma,
Mühürledim, yüreğimi.
Sakın ha, sevmeye kalkma.
Benim gibi yende yanarsın,
Aşkın narına…

. . .

Hep uzak ulaşılmaz
İmkansız diye
Vazgeçmek mi gerek
Uzaktakini de
Ulaşılmazı da
İmkansız olanı da
Sevmek gerek sessizce
Susup da sevmek gerek
Olmayacağını
Sevmeyeceğini
Kavuşamayacağını bile, bile sevmek gerek
Hem de dolu, dolu sevmek gerek
Özlemiyle yana kavrula
Hasretinden dağları delip
Çölleri yol edip
Uzağı yakın ederek
Hayalini gözlerine sürerek
Delice sevmek gerek ki
Adı sevda olsun
Gül yüreklim
Kolayı herkes sever
Zor olanı seveceksin
Taşa tohum ekip
Yetiştireceksin ki
Sevdim diyesin….
Kurutma
Yüreğimden dilime
Dilimden şiirlerime akan
Sevda pınarını
Kurutursan cehenneme döner yüreğim
Senide yakar ben de…
Sevda, sevda sevip de
İlmek, ilmek işlesem dizelerime
Oya, oya dokusam mısralarıma
Nakış, nakış nakşetsem cümlelerime
Düğüm, düğüm düğümlesem satırlarıma
Harf, harf yazsam şiirlerime
Özlem, özlem özlesem
Hasret, hasret yansam hasretine
Sen de beni
Sever misin ?..
Gül yüreklim…

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..