Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '09

 
Kategori
Müzik
 

Şarkılar ve türküler

Şarkılar ve türküler
 

Türkü okumak lazım.


Sizlere, müzik türlerinden bazı örnekler vereyim.
Türk Sanat Müziğinden örnekler,

BİR BAHAR AKŞAMI RASTLADIM SİZE
Güfte: Fuat Edip Baksı Beste: Selahattin Pınar

Bir bahar akşamı rastladım size,
Sevinçli bir telaş içindeydiniz.
Derinden bakınca gözlerinize,
Neden başınızı öne eğdiniz.

İçimde uyanan eski bir arzu,
Dedi ki yıllardır aradığım bu.
Şimdi soruyorum büküp boynumu,
Daha önceleri neredeydiniz.

NASIL GEÇTİ HABERSİZ
Hicâz (Semai) Söz: Nihat AŞAR
Bestekâr : Teoman Alpay

Nasıl geçti habersiz o güzelim yıllarım.
Bazen gözyaşı oldu bazen içli bir şarkı.
Her anını eksiksiz dün gibi hatırlarım.
Dudaklarımda tuzu içimde durur aşkın.

Hani o saçlarına taç yaptığım çiçekler.
Hani o güzel gözlü ceylanların pınarı.
Hani kuşlar ağaçlar bin bir renkli çiçekler.
Nasıl yakalamıştık saçlarından baharı.

Ben hâlâ o günleri anarsam yaşıyorum.
Sanki mutluluğumuz geri gelecek gibi.
Hâlâ güzelliğini kalbimde taşıyorum.
Dalından koparılmış beyaz bir çiçek gibi.

Teoman ALPAY, Türkiye’nin en büyük bestekârlarından biridir. Çanakkalelidir. Bu şarkılar 40 yıldan beri dinlenmektedir.

Türk Halk müziğinden örnekler,

Açma Zülüflerin Yar Yellere Karşı
Kırşehir-Neşet Ertaş-TRT

Açma Zülüflerin Yar Yar Yellere Karşı
Senin Zülfün Benim Telim Değil Mi
Bülbül Figan Eder Güllere Karşı
O Yar Benim Gülüm Değil Mi

Sallama Saçların Yar Yar Sen De Bulursun
Azrail Misali Yar Yar Canım Alırsın
Etme Bu Cefayı Yar Yar Kanlım Olursun
Bu Kul Senin Kulun Kulun Değil Mi

Hastane Önünde İncir Ağacı
Yozgat/Akdağmadeni-Nida Tüfekçi-Nida Tüfekçi

Hastane Önünde İncir Ağacı (Annem Ağacı)
Doktor Bulamadı Buna İlâcı (Annem İlâcı)
Baş Tabip Geliyor Zehirden Acı (Annem Vay Acı)

Garip Kaldım Yüreğime Derdoldu (Annem Derdoldu)
Ellerin Vatanı Bana Yurdoldu (Annem Yurdoldu)

Mezarımı Kazın Bayıra Düze (Annem Vay Düze)
Yönünü Çevirin Sıladan Yüze (Annem Vay Yüze)
Benden Selâm Söylen Sevdiğimize (Sevdiğimize)

Başına Koysun Karalar Bağlasın (Annem Bağlasın)
Gurbet Elde Kaldım Diye Ağlasın (Annem Ağlasın)


Türk Hafif Müziğinden kötü örnekler, dilimizi katleden sözler;

Yıkılıyo

Görünce beni küçük dilin tutuldu.
Kalbinin atışı uzağa duyuldu.
Hadi bana hadi bana hadi bana söyle.
Seviyorum de acemi aşık.

Aaaşk sözle anlatılmaz
Sevmeden yaşanmaz
Aşkta oyun olmaz

Buraları yıkılıyo, benden yıkılıyo.
Hergün peşime, bıyıklı takılıyo.
Ben seni seçtim, tahminin doğru.
Yasla başını hadi, degajeme doğru

Honki ponki torino.
Calona bimbo boriro
Mitsubişi hibobo kozizo.
Çiki çiki şayne tiki tak toooooook...
*
Hiçbir anlamı yok bu sözlerin
Sadece rahatlamak için söyledim
Sen de mi öğrendin, aferin!
Haydi gel beraber söyleyelim.
*
Yaşandı bitti saygısızca
Aldatmanın tadına varınca
Doğru söylesen kimin umurunda
Gözüme inanırım haydi zıpla
*
Hey corç
Versene borç
Olmaz maykıl
Bende de yok
*
Kıvrak, oynak
Eller beller kıvrak
Kıskıvrak, oynak
Gönlüm çok şen şakrak

Gönlümde sen varsın
Mumumu yakarsın
İçimde sen varsın
Gül kokulu yar
*
Takmış takıştırmış
Sürmüş sürüştürmüş
Bir dağınıklık, bir rüküşlük
"Kıl" oldum abi
*
Bandıra bandıra ye beni hiç doyamazsın tadıma
Bütün numaralar bende sen de var benim farkıma
Kalmasak mı başka yerde ne işin var başka yerde?
Bandıra bandıra ye beni hiç doyamazsın tadıma
*
İy kızlar cennete
Kötü kızlar her yere
Çıtır kızlar nereye nereye de giderler.
*
Sen bana bir gül versen
İnadı bırakıp sevsen
Olur musun be sevgili
Azıcık ucundan versen

Hadi hadi şeker
Canım seni çeker
Hadi hadi şeker
İçim seni çeker
Allısı morlusu kaça kilosu???

Türk Hafif Müziği’ndeki iyi örnekleri size bırakıyorum.
Sezen Aksu’ya, Alpay’a, Erol Evgin’e, Haluk Levent’e ve de birçok sanatçıya sözüm yok. Müzik piyasasında, durmadan “ikiyüzlülükler” yaşanıyor. Ferdi Tayfur’a yoz müzik yapıyor diyenler, ”FERDİCİ” oldular. Ferdi Tayfur’un şarkılarını okumak için yarış ediyorlar. Günümüzde yapılan, bestelere kimisi, ”bakkal şarkısı” kimisi de ”market şarkısı” diye bilgiçlik taslıyor. Ukalalık edenlerin de, ürettiği bir şey yok.
Biz ellili yaşlarda olanlar, radyolardan dinlediğimiz şarkılarla büyüdük. Bulduğumuz plakları dinledik. Bizde Ferdi Tayfur, Orhan Gencebay vardı. Dinledik. Müzik dinlemek için yanımda radyo taşırdım. Türküleri radyodan öğrendim. Klasik müziği radyodan keşfettim.
İlk teybi Almanya’da çalışanlarda gördüm. Yenice’de teybten şarkı dinlemek için taksi kiralayan gençler vardı. Taksici;
-Nereye gideceksiniz? Diye sorduğunda, tek cevap;
-Teybi aç, sür. Nereye gidersen git. Olurdu.
Taksici, müzik dinlemek için, taksi tutulduğunu anlasa, gençler ne derdi, bilemiyorum.
*
Eski şarkıları keşfedin. Tek bir müzik türüne bağlı kalmayın. Her türlü müziği dinleyin. Sözlü müziklerin yanında, sözsüz müzikleri de dinleyin. Ancak; dinlediğiniz müzik eserleri arasında seçici olmalısınız. Domatesin çürüğünü yemediğinize göre, sözü kötü, müziği uygun olmayan besteleri de dinlemeyin. Müziğin sağı-solu olmaz. Diğer ulusların müziklerini de dinleyin. Kendi öz müziğimizle karşılaştırma yapma yetisine ulaşırsınız.
Müzik evrensel bir sanat dalıdır. Sınırları kaldırın.

Ben neler söylüyorum.
Hayatımız, ”Güm teke güm tek” olmuş.
Finale de kalmışız.
Zafer bizimdir.
İnciluzca okusak da, bizimdir daaa….

 
Toplam blog
: 420
: 1641
Kayıt tarihi
: 19.12.08
 
 

1957 Çanakkale/Yenice doğumluyum. Öykü ,deneme, şiir yazarım. Yazdığım bir çok şiirin bestesini d..