Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sarkıntılık ve düşündürdükleri

Laf atmanın ötesinde bir kaç kez elle sarkıntılığa uğradim . Bunu söylemekten utanmıyorum. Gözlediklerimi saymayayım .

Daha küçük yaşlarda iken sinemaya gitmiştik . Yanımızda oturan genç mi yaşlı mı olduğunu hatırlamadığım bir adam elini benim oturduğum koltuğa doğru yaklaştırmış ben uzaklaşacağım diye nerede ise kardeşimin kucağına oturacaktım .
Sonra calisma hayatina baslayinca elektriklerin kesildigi donemlerden birinde eve iki apartman kala biri arkamdan gelip sarilmaya calismisti . Cigligima hemen yakinda oturan erkek kardesim kosup gelmisti . Tabi ki sarkintilik yapan kisi kacmisti. Polise gitmistik . Polis nerede ise beni sorgulamisti. Sonra durumu daire baskanima anlattim . normal calisma saatleri disinda mesaiye kalmayacagimi eve erken donecegimi soylemistim ..Ben basima gelenleri soyleyince benzer durumu yasayan kac kisi cikmisti is yerinde . Kadinlar bu tur sarkintiliga neden maruz kaliyorlar diye uzun uzun konusmustuk .

Yine bir gun ise giderken biri eliyle dokunmak istedi . Onun eline vuracagim diye elimi direge vurmustum . Elimin acimasina mi yanayim o cirkin davranisa maruz kaldigima bilemedim .Hatirladigim goz yasi dokerek is yerime ulastigim .

Ulkemin kadininin kaderi mi ? Sozum meclisten disari erkekler neden bu tur davranislara yoneliyorlar ? Egitim duzeyi mi sorun hayir hic te degil ...Burada orneklerini TV haberlerinde dinledim , gazetelerde okudum . Universite de egitim gorevlisi bile bu konuda yargilandi . Onemli olan insanlarin kendilerini kontrol etmelerini bilmeleri..Ozellikle toplu ulasim araclarinda trenlerin kalabalik oldugu saatlerde sarkintilik olaylarinin sayisi artinca bayanlar icin ozel kompartman ayrildi . Erkek sinek bile giremiyor:)) haremlik selamlik gibi ...bana ters geliyor . cunku ise giden kadinlarin hepsi binemiyor tek kompartmana . Erkeklerle ayni kompartmana binenler ne olacak ? Yine sarkintiliga ugrayanlar var . Bazan trenin kalabalik oldugu satlerde yanlis anlama sonucu bir bayan bir erkegin elini tutup " Bu bana sarkintilik etti " diye istasyon gorevlilerine haber verince polise gidiyor olay . Kurunun yaninda yas ta yaniyor . Daha sonra sucsuz oldugu anlasiliyor ama adam isini kaybediyor . Hele bir de ailesi ve yakinlari anlayisli davranmazlarsa dunyasi yikiliyor . Bazi erkekler bayanlarin ayri kompartmana binmesinden cok memnun . Cunku kusku duyulmaktan hoslanmiyorlar ..

Yasadigim sehre ozgu bir cumle var . CHIKAN AKAN (Sarkintilik kotu bir sey) Kucuk cocuklara yonelik bu tur davranislar da olunca cocuklarin okula gidip geldileri yollara bu cumlenin yazildigi ozel panolar asildi . Okul aile birliginde olanlar ve gonulluler uzerinde gozlem durumu yazili bir bisikletle dolasirlar . Polis arabasi da .

Taksim deki olayi netteki videodan izledim . Orada o igrenc davranista bulunan kisileri insan diye tanimlamak bile istemiyorum. Eger ayni davranis kendi yakini bayana yapilsa aslan kesilir , ellerini kana bile bularlar namus meselesi diye .

Ulkemizde de sokaklara "Sarkintilik asagiliktir ." diye pano asilmasina dersiniz ?

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..