Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '08

 
Kategori
Özel Günler
 

Yeni yıl kartları

Yeni yıl kartları
 

Nengajo (yeni yil kartlari )


Uzun zamandir e mail vs gibi araclar nedeniyle iletisim kolaylastigi icin yakinlarimdan ne mektup ne de kart aliyordum. Telefonda konusunca mektup yazmaya gereksinme olmuyor gibi. Zarfi acip icinde ne yazili diye merakla okudugum gunler cok gerilerde kaldi. Belki benim icin degil ama sizler icinde oyle olmali.

Ama bu yil bir iki dosttan kart aldim ne kadar mutlu oldum bilemezsiniz . Ben elimden geldigince her yil en azindan yeni yilda kart yollamayi aliskanlik haline getirdim . Bunun bir nedeni burada olan bir gelenegi surdurmek olmali . Yeni yilda yollanan kartlara NENGAJO denir . Eskiden el yazmasi imis . Simdilerde her yila ozgu hayvanin resminin yer aldigi kartlari elle yazanlar oldugu gibi , bilgisayara tum bilgileri girip ozel makine ile basanlar var .

Yilbasindan bir hafta once postaya veririz. Postanede dagitim icin hazirlanir ve yeni yilin ilk gunu toplu olarak posta kutusuna konulur postaci tarafindan . En ustteki kart posta hizmetlerini kullandigimiz icin yerel postanedendir . Masanin basina gecip kimden kart geldigine bakmak bir zevktir. Yaklasik 60 kart geldi. Bir kismi tum aileye, bazilari esime bazisi bana ve cocuklara... Is iliskisinde olanlar yuzlerce kart yollamak zorundadirlar.

Bir cogu hazir basilmis kartlar ama elle yazili kucuk notlar var bazilarinda. Ornegin "Uzun zamandir gorusemedik bir gun bulusup konusalim." der. Kiminde ailenin bir yillik yasami ozetlenir. Bazilari ailece cekilmis fotograflarini ekler, bazilari cocuklarinin resimlerini.

Kart yollamayi unuttugunuz kisiler oldugunu farkina varinca hemen kartlara ulasir yazar ve postaya verirsiniz. Bazen biz yolladigimiz halde yanit alamadiklarimiz olur. Birkac gun sonra da olsa onlardan da yanit gelir .

Kart yollamadan once o yil icinde en yakinlarini kaybeden kisiler ozel bir kartla durumu bildirirler. Anlami yeni yil karti yollamayin demektir. Onlarin listesi hazirlanir tabi onceden...

Beni en cok sevindiren Ingilizce ogrettigim ogrencilerimden gelen kartlardir. Cunku kendi el yazilari ile yazarlar ve sevdikleri cizgi flim kahramanlarinin resimlerini cizerler...

Ama ulkeden gelen zarfi acmak tabi ayri bir zevk.

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..