Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '13

 
Kategori
Otomobil
 

Satılık araba

Satılık araba
 

Sahibinden temiz yürüyeni iyi (muayyer)


Elalem milyon dolarları evlerindeki kasalarda hatta ayakkabı kutularına saklarken 25 yıllık İnşaat Mühendisi hem de Rizeli olan benim fakir olduğuma şaşıran bunu sürekli ifade eden bir mühendis arkadaşım var. Ben de bu durumu yani fakirliğimi sahip olduğum onur, ahlak, erdem kavramlarıyla ilişkilendiriyorum kendimi rahatlatıyorum, beceriksizliğimi de böylece unutturuyorum. Neyse, bu yıl Oğlum Tekirdağ’da N.K.Ü.’ni kazanınca yurt yerine bir ev kiralamayı düşündük sonradan baktık ki ev kirası kredi ile alacağım evin ödemesine nerdeyse denk. Bizde eşimle, yatırım olur düşüncesi ile mütevazı bir ev satın aldık borç harç. Ev eşyası ve diğer giderler derken kredi ödemesi üstüne ayrıca borçlandım, bu borçlarım beni rahatsız etmeye başladı ve bende sahip olduğum 2002 model Renault Clio marka arabamı satmaya karar verdim. Sahibinden.com a ilan verdim. İlan sonrası cep telefonum tam bir şirket merkezi telefonu gibi çalışıyor ve hiç susmuyordu. Ama sorular standarttı, Kazası belası var mı?, değişeni var mı?, Klimalımı, gazlı mı, lastiklerin durumu nasıl? Arabamın camına astığım kağıtta bu soruların hepsinin yanıtı vardı, ama yolun kenarında duran arabada ilanı gören ve sahibinden.com’dan bakan herkes, belki de telefon konuşması bedava olduğundan hemen cep telefonuna sarılıyor beni arıyordu hatta ilanda yazdığım şeyleri tekrar tekrar soruyordu. Bundan siyasal bir sonuç bile çıkarmıştım, bu insanların rey vererek iktidar ettiklerininin niteliğini kendi niteliklerinden dolayı bir kez daha anlamıştım.

Birde ilanıma yönelik mesajlar vardı ki evlere şenlik, hem düzey, hem kullanılan dil hem de taleplerinin ilginçliği açısından, bu mesjlardan bazılarını paylaşıyorum.

1- Usta 12000 tl verir misin Hayirli satıslar

2- ıyı aksamlar aracta kaza değişen boyalı parça var mı ? fiyat olarak en son ne olur ciddi olarak alıcıyım 12750 nakıtım var ve bayram öncesi arac arıyorum (izmir den)

3- merhaba ciddi alıcıyım, değişen ve boya durumu nedir?

4- abi meraba son 11000 tl param var ilk arabam olucak ve yeni çocuğum olacak abi hanımın bilezikleri 8 bin tl yapıyo kalanını kredi karttan ve iş yerinden avans alarak tamamlayacağım yardımcı olursan sevinirim Allah razı olsun. Benim cevabım (11.000 Tlik araba al, çok borçlanma, Allah versin)

5- emekliyim önemli kazası yoksa 11000 olursa bakarım klima yok nerden bakarsanın 1500-2000 klima fark eder

6-selamı aleyküm befendi acaba aracınızı 11 tl bırakma olanağınız var mı galerici degilim ciddi alıcıyım allaha emanet olun

7- selam kardeş son fiyatınız nedir saygılar

8- Aracı aldığımızda yapılacak herhangi bir masrafı var mı? Motor ve lastik durumu nasıl? Araç kilometrede ne kadar yakıyor? Klima var mı? Son fiyatı ne olur?

9- 11500 nakit olarak param var bu fiyatlarda araç almayı düşünüyorum bu fiyatlara vermeyi düsünür müsünüz cvp

10- Nizamettin bey merhabalar;

Müsaitseniz yarın görüşüp arabayı görelim istiyoruz.Ancak …..şehir'den geleceğimiz için görüşme alanı merkezi olabilirse çok memnun oluruz. (……organize sanayi tarafları uygundur.) Fiyat konuştuğumuz gibi 12.500, aracı istediğimiz bir yere gösterip, ciddi masrafı yok ise de size uygun olursa p.tesi - salı günü satın alma işlemini yaparız. Ne dersiniz ? teşekkürler.

11- hocam alıcıyım kısmetse ilk arabam olacak değişen boya var mı computest'e götürmek istiyorum arabayı. Bi de o olsun bu olsun demiyorum. En son fiatınız nedir?

12- Beyefendi az bir şey daha yapın hemen gelip satışını da alayım inanın para kazanamam o paraya alırsam. Biraz hesaplı alacağız ki bu araçtan para kazanabilelim araç üzerinde ufak tefeklerine de masraf yapıyoruz o zamanda hiç para kazanamam rica etsem az bir indirim daha yaparsanız hemen gelip alayım aracınızı mümkünse tabii. Ama olmaz derseniz de kusura bakmayın bu teklifi sunmak zorundayım pazarlık sünnettir işime bu şekilde geliyor yoksa aracınızı almam anlamsız tekrar ilginiz için teşekkürler saygılar * ..n otomotiv *

13- Hocam ilandaki clio duruyor mu. İlan baya eski.

14- hayırlı satışlar, ..469… numaralı ilanım ile t a k a s düşünürseniz anlaşırız.

15- s.a …836202 aracimla düşünürseniz uste 1.500 2 bin gibi bir rakam verebilirim.

16- merhaba lastiklerin durumu nasıldır?

17- mrb değişen boya durumu nedir acaba öğrenebilir miyim.

18- aracın kazası boyası hakkında bilgi verir misiniz?  (Not:İmla hatalarını düzeltmeye başlamıştım ki bıraktım.)

Sahi, arabanızı satmaya karar verirseniz benden uyarı, üçe beşe bakmayın almaya kararlı birine satın gitsin. Ben mi arabayı ne yaptım, tabii ki satamadım, sahibinden muayenesi 2 yıllık yapılmış, muayyer satılık araba var.

Nizamettin BİBER  

 
Toplam blog
: 887
: 2743
Kayıt tarihi
: 06.06.12
 
 

Yeni dünya düzensizliğinde insan olmaya çalışan ve okuyarak ne kadar cahil olduğunu gören, olayla..