Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '09

 
Kategori
Şiir
 

Say ki...(son)

Say ki...(son)
 

sessizliğin suskusu


Say ki

Gün ışığı kedere vurgun
Doğurmayacak sarı saçıntısını
Siyah örtecek ebedi yokluğumu
İskarpinlerine çocukluğumun
Sızlanacak göç yollarım
Ağlamalı mıyım sedasız
V/akitsiz kayalıklara çarparak



Say ki

Eflatuna meyilli tüm akşam kızıllıkları
Ve gün doğumuna gark tan loşluğu
Kırlangıçlar biletsiz olunca
Ve yarım yıllık ömürleri son bulunca
Söyle nasıl düşmez alnıma
Beni yalnız bırakmayan can ağrılarım...



Say ki

Zafer sarhoşu tüm kelebekler
Bir gün daha pervane olacaklar
Ney'lerin sesinde aşka gelip
Düşe buse düşürecekler
Bir dilek tut dese mor kanatlı kelebek
Dile , dilden sızılı sebep
Yıldız avlar mı sözler?
H/arlı kuyu doğrusu, büyümez gamlı düşler...



Say ki

Kızıl bir gelinciğim nemrut dağının
Hasreti haresinde simsiyah
Erte zamanların pişkinliğiyle savruk
Kallavi bir sır bendeki
Sol yanıma sorgusuz sırılsıklam bir bakış
Ve çürümeye yüz tutmuş köklerime
Döker misin bir yağmur...



Say ki

Kanaatsiz bir kulum
Kemikleşen duayla
Sol yanımdan meftunum
Sıktıkça boğazımı kekremsi bir yalnızlık
Bilmez misin ey melal
Sırrıma daim ketumum...





Say ki

Ömrüm gelen geçenle ahuzar
Kıymetli sözcüklerim derbeder iken
Ve yüzüme okunan zamansız bir salaya
Münferit iken
Ve paramparça bir geminin gölgesine yaslıyken varoluşum
Görmüyor musun yüreğimden püsküren yosunları
Yürüdükçe diken batıklarından yanar feryat figanım
Siluetimden yansıyor gülüşlerime devlerin adımları
Kızıl hıçkırıklar döküyorken yağmur cefa yüklü tenime
Limelenmiş gökyüzüm , üryan tüm mavilerim.




Say ki

Kırkikindi zamanlarının yalan bağıydım
Tek tane üzüm çaldı cesetleşen efkârım
Şarap tokmağında demleyip sedefli umutları
Sonu olmayan bir rüyadan uyandım
Yüce bir imtihandaydım ve ikmale kaldım..
Mühürlendi sol yanım.



Say ki

Bütün kâinatı kaynattıkça kaynatan benim
Vakitsiz yağan yağmurla yıkılan minareyim
Yıllanmış ocaklarda duman duman kül benim
Gül kusuru bendeki sararmış yaprak benim
Gidiyorum... bayrak açtı yazgıya sitemimin yemeni
Bırak bana uygulansın en amansız ezanın kaidesi
Gönlüm hak ediyor devranın yozlaşmış bestesini


Say ki

Sitemin ceza-i müeyyidesi
Şiir şiir sürülmüş duvağıma ...






Hazal Karadağ

 
Toplam blog
: 25
: 305
Kayıt tarihi
: 23.10.09
 
 

Gökçe serzenişler büyütüyor yüreğim. Herkes gibi mükemmel değilim.. Kalemim yüreğimin tercümanıdı..