- Kategori
- Eğitim
SBS ve OYS hayır mı? OKS evet mi?

Sınavda soruların tamamını doğru yanıtlayan 67 öğrenciden biri olan Doğa Can Coşar "Normal yaşantımd
2009 SBS sınavında 67 öğrenci, soruların tamamını yaptı. 45’i tam puan aldı…
Peki, geri kalan 22 öğrenci ne oldu?
Soruların tümünü yaptılarsa neden tam puan alamadılar.
“İşte bu noktada okul başarı puanı devreye girdi.”
Öğrenci-Genç; “sınavda ne kadar başarılı olursa olsun, müzikten, beden eğitiminden ya da diğer derslerden birinden 4 aldıysa, bütün hayalleri altüst olabiliyor.” !
— Özelikle bu dersler; NEDEN?
“En acısı…” durumlar!..
— Öğrencilerimize öğretmenlerimiz 1–2–3–4 gibi notlar veremez mi?
“Kim, hangi öğretmenler bu öğrencileri böylesi bir onurdan mahrum bıraktı merak ediyorum.”
***
“Objektif bir ölçme değerlendirme sisteminin olmadığı bir ortamda, okul başarı puanına bu kadar prim vermek, çok büyük haksızlıkları da beraberinde getiriyor.”
— Objektif bir ölçme değerlendirme sistemi KURULAMAZ MI?
— Okul başarı puanına ne kadar prim vereceğiz?
— Ya da hiç mi vermeyelim?
“OKS bugüne kadar geldi. Ama ciddi şaibeler yaşanmadı. Çünkü hiç adil ve doğru bir sistem olmamasına karşın objektif bir sınavdı.”
OKS sistemi; “hiç adil ve doğru bir sistem olmamasına karşın objektif bir sınavdı”? Mantık ilkeleri zorlanıyor mu acaba!
***
“Siz istediğiniz kadar sınava hazırlanın, bir iki hocanın kaprisi ya da bol keseden not dağıtanların hovardalığı sizin yaşamınızı altüst etsin. Olmaz böyle şey. Bu sistem bir an önce değişmelidir...” (Tırnaklardaki bütün alıntılar; Abbas Güçlü 11 Temmuz 2009 MİLLİYET)
— Sınava hazırlanmak tek ölçüt mü? Ya da ölçüt mü olmalı?
— 1–2–3 veya 4 notunu veren kaprisli öğretmenleri ne yapmalı?
— Öğretmenler not vermesin…
— Öğrenci tek sınava hazırlansın…
— Sınavda ne not alırsa karnesine yansısın…
— Dershane öğrenciyi SINAVA hazırlasın…
— Biraz daha objektif sınav olur böylece!