- Kategori
- Sınavlar
SBS
SBS <ı>Çocuk öncelikle çocuk olmak için yaratılmıştır<ı>. Steven Harrison Çocuğun en doğal hakkı; ruhsal, bedensel, zihinsel bütünlük içinde, sağlıklı ve özgürce gelişeceği ortamlarda yaşamak, kendisini keşfetmesine ve gerçekleştirmesine fırsat vermek, mutlu olmaktır. Uygulanan Sınavlar buna uygun mudur? Hayır. Sınavlar öğrencilere sürekli stres ve sıkıntı yaşatmakta, okullar adeta dershanelere dönüşmektedir. Sınavsız eğitim mümkün değildir. Ancak sınav eğitimin tümünü kapsamamalıdır. Sorun sınav değil, sınavların sayısı, sıklığı, biçimi, içeriği ve yöntemidir. Sınavların amacı; “eğitime ne katar? Sınav niçin yapılır? “ gibi sorulara verilen yanıttır.Seçme ve yerleştirme kadar tanıma, tamamlama, yetiştirme ve yönlendirmeye de katkı yapmalıdır. Bireyi süreç içinde değişim ve gelişimini izleme, eksiklerini tamamlama, bir üst eğitime hazırlama olmalıdır.
Örneğin SBS; SBS yanı Seviye Belirleme Sınavı neyin seviyesini belirliyor?
Neye göre belirliyor? Tek merkezden hazırlanan sorularla ülkenin her köşesindeki tüm öğrencileri ölçmek doğru bir uygulama mıdır? Bu Sınav Sistemine uygun fırsat eşitliği, eğitim olanakları sağlanmış mıdır? Her yerde aynı oranda, aynı tempoda eğitim verilmekte midir? Eğitimde tüm sorunlar çözüme kavuşmuş mudur? Tüm okullarımızda sınıf öğrenci mevcutları istenen ideal düzeye gelmiş midir? Öğretmen açığı kapanmış mıdır? Okullaşmada hedefe ulaşılmış mıdır? SBS den benim anladığım; öğrencilerin önce sınıf içi, şubeler arası, okullar ve ilçe düzeyinde diğerlerine göre seviyesinin belirlenmesidir. Eğer bir il içinde tüm okullarda aynı düzeyde eğitim olanakları yoksa burada SBS yapmak bile çocuklarımıza haksızlıktır. Ayrıca SBS yapılırken sonuçların öğretmen ve idareden başkasının bilmesi doğru değildir. Velilere toplantılarda bilgi verilebilir. Çocukların sonuçtan haberdar olması onlara yarardan çok zarara getirir. Moral bozar. Motivasyonu düşürür. SBS yapılırken baskı da yapılmamalıdır. Öğretmen baskı yaparken bu sınavın “öğrencinin seviyesini belirleyen bir ölçüt” olduğunu daima aklında tutmalıdır.
Genelde Sınav neyi ölçer… Mevcut durum ne? Çocuklarımızın muhatap oldukları ve at yarışı gibi bir birleri ile yarıştırıldıkları bir sürü sınav çeşidi vardır; SBS, Karşılaştırmalı Sınavlar, STS, OKS, ÖSS, ÖSYM ve KPSS. Amaç öğrencilerimizin başarı derecesini ölçmektir, Amaç bu ya yöntem sakat. Şöyle ki;
Örneğin SBS; SBS yanı Seviye Belirleme Sınavı neyin seviyesini belirliyor?
Neye göre belirliyor? Tek merkezden hazırlanan sorularla ülkenin her köşesindeki tüm öğrencileri ölçmek doğru bir uygulama mıdır? Bu Sınav Sistemine uygun fırsat eşitliği, eğitim olanakları sağlanmış mıdır? Her yerde aynı oranda, aynı tempoda eğitim verilmekte midir? Eğitimde tüm sorunlar çözüme kavuşmuş mudur? Tüm okullarımızda sınıf öğrenci mevcutları istenen ideal düzeye gelmiş midir? Öğretmen açığı kapanmış mıdır? Okullaşmada hedefe ulaşılmış mıdır? SBS den benim anladığım; öğrencilerin önce sınıf içi, şubeler arası, okullar ve ilçe düzeyinde diğerlerine göre seviyesinin belirlenmesidir. Eğer bir il içinde tüm okullarda aynı düzeyde eğitim olanakları yoksa burada SBS yapmak bile çocuklarımıza haksızlıktır. Ayrıca SBS yapılırken sonuçların öğretmen ve idareden başkasının bilmesi doğru değildir. Velilere toplantılarda bilgi verilebilir. Çocukların sonuçtan haberdar olması onlara yarardan çok zarara getirir. Moral bozar. Motivasyonu düşürür. SBS yapılırken baskı da yapılmamalıdır. Öğretmen baskı yaparken bu sınavın “öğrencinin seviyesini belirleyen bir ölçüt” olduğunu daima aklında tutmalıdır.
Genelde Sınav neyi ölçer… Mevcut durum ne? Çocuklarımızın muhatap oldukları ve at yarışı gibi bir birleri ile yarıştırıldıkları bir sürü sınav çeşidi vardır; SBS, Karşılaştırmalı Sınavlar, STS, OKS, ÖSS, ÖSYM ve KPSS. Amaç öğrencilerimizin başarı derecesini ölçmektir, Amaç bu ya yöntem sakat. Şöyle ki;