Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '07

 
Kategori
Güncel
 

Seçmen pusulası...

Seçmen pusulası...
 

Geçen gün yorgun argın döndüm işten. Kendimi zar zor televizyonun karşısındaki koltuğa attım. Anneme yakalanıp zılgıt yeme riskine rağmen ayaklarımı önümdeki sehpaya uzattım, kumandayı da elime alıp kanallar arasında gezinmeye başladım.Haber kanallarının birisinde durmaya karar verdim.Vermez olaydım. İçime bir korku düştü ki sormayın dostlar.O günden beri rahat uyku uyuyamadım desem yeridir...

Merak edenler için korkumun sebebini hemen anlatayım.Her şey normal akışında seyrederken ekranda birden o belirdi...Yüksek seçim kurulu başkanı sayın Muammer Aydın.Bir baktım elinde bir çarşaf katlayıp duruyo."Helal olsun be"dedim önce."İşte Türkiye'nin böylere adamlara ihtiyacı var.Adam görev aşkı ile yanıp tutuşuyor, çarşafını falan almış, bürosunda yatıp kalkıyo.Garibin muhabirler gelesiye kadar toplanmaya da vakti olmamış habercilerin yanında katlıyo çarşafını"... Katlayıp küçücük hale getirdiği çarşafını, masanın üzerinden aldığı zarfa koyunca huylandım tabii.Hafiften miyop olan gözlerimi kısıp az daha dikkatli baktım, bir de ne göreyim!Benim çarşaf sandığım şey meğer seçmen pusulası değil miymiş?Pusulanın ebatları 88 x 20 cm olunca bende çarşaf olduğunu sandım doğal olarak. Pusula devasa boyutlarda olunca bell ki halkın katlayamayacağından korkmuşlar Muammer bey de haberlere çıkmış uygulamalı olarak nasıl katlanacağını gösteriyor. Son derece zarif bir şekilde katladığı pusulayı iki parmağıyla tutarak, zarfın içine bıraktı, zarfı da asil bir şekilde masanın üzerine koydu. Benim içime korku da tam o anda düştü işte. Ya yapamazsam!Ya beceremez, o devasa pusulayı katlayamazsam! Ya doğru düzgün katlayamadığım için benim oyumu geçersiz sayarlarsa, ya vatandaşlık görevimi yerine getiremezsem, ya oyumu doğru düzgün katlayıp zarfa koyduğumu sanar ve beni 2 hafta çıkmayan hint mürekkebiyle boşuna damgalamış olurlarsa!

Yorgunluğumu falan unutup derhal yerimden kalktım.İnternetin başına oturup origami, nam-ı diğer capon kağıt katlama sanatının inceliklerini araştırmaya başladım. Bulması zor olsa da kendime 88 x 20 ölçülerinde bir de kağıt ayarladım. Şimdi iki dakika boş vaktim olmaya görsün, hemen pratik yapmaya başlıyorum.O kağıdı katlamaya çalışırkende bizi çarşaf gibi oy pusulalarına mahkum eden siyasetçilerimize de ver yansın ediyorum için için.22 Temmuz a kadar bütün hazırlıklarımı tamamlayacağım üç Kulhü, bir Elham okuyup evden çıkacağım ve Allah'ın izniyle yüzüm kara çıkmadan oyumu kullanacağım.Damgalanıp gönül rahatlığı ile evime döneceğim...

Yalnız kafama takılan bi şey var.Acaba oy kullanımı süresince kronometre falan tutulacak mı? Tahminimce o kocaman pusulada istediğin partinin amblemini ara bul, mühür bas, sonra pusulayı katla...Oldukça zaman alacak gibi gözüküyor. Havalar da pek sıcak.Kuyruklarda beklerken helak olacak, diğer seçmenlerle ve sandık görevlileriyle bol bol kavga edecek, sonundada kafamız karışmış vaziyette oyumuzu doğru düzgün kullanamadan sandığın içine atıverecekmişiz gibi geliyor bana. Hele bir de kime oy vereceğini son saniyeye kadar belirlememiş seçmenlerden 3'ü, 5'i önünüzde olursa yandınız ki ne yandınız."Ulan CHP ye mi versem MHP ye mi?AKP de iyiydi aslında.Dur bir de Genç Parti ye bakayım. Anaaaaaa... DYP yok.Yanlış basmışlar bu pusulayı, partiler eksik.Yok DYP ile ANAP birleştiydi. İsimleri ne olduydu ki?Olsa olsa DEYAP olmuştur.Dur bir de amblemlere bakayım.Kır at ile arı birleşirse ne olur?.. diye sandık başında muhakeme yapanlar mutlaka olacaktır.Kafadan 5 dakika...

Sanırım bu kağıt katlama işine fazla takılmış olacağım ki bu seçimlerde kim kiminle birleşti, kim ne vaad ediyor, hangi yeni partiler çıktı hiç takip edemedim.Oysa en sevdiğim şeydir parti başkanlarının seçim mitinglerini izlemek.Her seçimde fındığımı, fıstığımı alır, televizyonun karşısına kurulur, hangi lider nerede, ne palavralar sıkıyor hiç kaçırmadan izlerdim. Dediğim gibi biraz kopuk kaldım sanırım bu seçimlerde.Kulağımda kalan yalnızca Cem Uzan'ın vaatleri oldu.Mazotu 1 ytl ye indirmesi ve işsizlere 2000 ytl işsizlik parası vermesi...

Cem Uzan demişken. Genç Parti ye oy vermeyi düşünenlerin mantığına bayıldım. Amerika'yı bile dolandırdı.Paraya ihtiyacı yoktur, karnı toktur, memleketin parasını yemez diye düşünüyorlarmış.E haksız da sayılmazlar hani...

Benim Türkiyem işte her şeyiyle farklı.Dünya'nın neresinde 88 x 20 ebatında bir seçmen pusulasına oy basan millet var.Bileniniz varsa bana söylesin lütfen...

 
Toplam blog
: 9
: 2083
Kayıt tarihi
: 28.03.07
 
 

Eskişehirliyim. Yirmi beş yaşındayım. Ziraat Mühendisiyim. Sizlerle tanışmamı hayatıma bir çok artı ..