Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '11

 
Kategori
Anılar
 

Selamünaleyküm mü, Merhaba mı?

Selamünaleyküm mü, Merhaba mı?
 

(Disce quasi semper victurus vive quasi cras moriturus…)

Bana bindiğim otobüste, kahvede bir çok yerde “Selamünaleyküm..” diyorlar; ben de karşılık olarak , “Günaydın..” diyorum ; hatta bazen, öğleden sonraları, “Tünaydın…” dediğim de oluyor… Tabii karşıdaki kelli felli adamlar, benim gibi kelli felli bir adamdan “Günaydın..” sözünü işitince, terse  forse oluyorlar, şaşırıyorlar…

Çünkü dünyalarımız ayrı. Onların yarısı Arabistan’da yaşıyor.. Ben hala Atatürk’ün Dil Devrimi’ndeyim… Cumhuriyet çocuğuyuz y , ona uyum sağlamaya çalışıyoruz. Türkçe kullanmaya çalışıyoruz… Ama bazıları, sanki Türkçe söylemek ayıpmış gibi bakıyor… “Günaydın... ha…” Sen nereden geldin? Onlar belli ki camiden geliyorlar.

Aşağıdaki Anekdotu internetten, sevgili dostum, M.Ertuğrul Süer’den aldım. Ondan aktararak anlatıyorum:

”Ya günlük hayatta sıkça kullandığımız “Merhaba” ne demektir? Hiç düşündünüz mü? Ya da bilen var mi içinizde?

'Merhaba' ne anlama geliyor diye?.

Çok ilginç bir o kadar da hoş ve sıcak bir anlamı varmış meğer...

'Merhaba' aslında farsça kökenli olup ''benden size zarar gelmez'' anlamına geliyormuş.
 
Çok hoş değil mi? Bunu öğrendikten sonra karşımdaki insana merhaba demek daha bir anlamlı oldu  benim için, bu mesajı okuyan herkese benden;

'Merhaba'

NOT:
 
Türk Ordusuna Merhabayı öğreten Atatürk’tür.
 
Bilindiği gibi Osmanlı ordusunda İçtimalarda Komutanlar Askeri '' Selamün aleyküm asker '' diye selamlar, asker de ''essalmün aleyküm '' diye cevap verirdi.

Atatürk üsteğmen, Selanik'te Alay komutanı rahatsızlanıyor istirahat verilip gönderiliyor. Alayda bir çok kıdemli subay olmasına rağmen Alay komutanı vekilliği geçici olarak Atatürk'e veriliyor. Atatürk ilk içtima sabahı atının üstünde alayın önüne geliyor ve birden aklına Selamün aleyküm yerine '' MERHABA ASKER '' demek geliyor.

Asker önce ne cevap vereceğini bilemiyor bir an alay efradında duraksama yaşanıyor. Atatürk ikinci kez ve daha gür ve sert bir şekilde MERHABA ASKER i tekrarlıyor. Asker de o an kendiliğinden ''Sağol '' ile cevap veriyor.

Atatürk can dostu Nuri CONKER İLE iSTANBUL FLORYADA sohbet yaparken ''Nuri biliyor  musun “Merhaba Asker” i bu orduya ben soktum '' diyerek yukardaki olayı anlatmıştır.”
Disce quasi semper victurus vive quasi cras moriturus
(Hep yaşayacakmış gibi öğren, yarın ölecekmiş gibi yaşa)

 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..