Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '07

 
Kategori
Siyaset
 

Sen de mi Brütüs? Öyleyse yıkıl Sezar!

Sen de mi Brütüs? Öyleyse yıkıl Sezar!
 

Bugün Zülfü Livaneli konuştu. 2002 seçimlerinden sonra Deniz Baykal ile Recep Tayyip Erdoğan'ın gizlice buluştuğunu ve gizli bir anlaşma yaptığını, bu anlaşmadan sonra Recep Tayyip Erdoğan'a meclis kapılarının açıldığını açıkladı.

Daha Baykal buna yanıt vermeden düşündüm. Çok düşündüm. CHP bir seçimden yenilgiyle çıkmış, Genel Başkan'ı tartışılıyor. Yerine o gelsin, bu gelsin deniyor. Sol çöktü. Türkiye'de sol kalmadı konuşmaları yapılıyor. Ve kardeşlik şarkılarıyla coştuğumuz, sol görüşlü (tartışılabilir), özgürlük şarkılarıyla büyüdüğümüz Zülfü Livaneli bu açıklamayı yapıyor.

Ardından Baykal bu iddiaları yanıtlıyor.

http://www.milliyet.com.tr/2007/07/24/son/sonsiy11.asp

"2002 seçimlerinden sonra AKP’nin genel başkanının siyasi haklarını kazanarak parlamentoda yerini alması gerektiğine demokrasi anlayışımın bir gereği olarak inandım. Bu konuda hiç bir zaman bir tereddüt içinde olmadım. Parti içinde, toplumun çeşitli kesimlerinde benim bu çabalarımı anlayamayan, buna duygusal nedenlerle karşı çıkanlar oldu. Ama bunları önemli saymadım. Demokrasi kişilerle uğraşmaz, kişilere ambargo koymaz.

O dönemde hiç kuşku duymadan destek oldum. Bununla da iftihar ediyorum.
Kesinlikle yanlış bir şey yapmadım. Türkiye’nin bugün geldiği noktayı 'o zaman bu imkan verildiği için bunlar ortaya çıktı' diye değerlendirmek çok sığ, yapay, demokratik içerikten yoksun bir yaklaşımı yansıtır." O dönemdeki tartışmalarda yapılan itirazlara rağmen kendisinin bu görüşü dile getirdiğini anlatan Baykal, ancak hiçbir yerde "İki ay sonra iflas edeceği, perişan olacağı" umuduyla bu desteği verdiğini söylemediğini, bunu kimsenin iddia edemeyeceğini vurguladı. Baykal, "İki ay sonra perişan olur hadi verelim diye bu desteği verdiğimizi söylemek çok yanlış, tehlikeli bir çarpıtmadır"

Zülfü Livaneli ne yapmak istiyor? Böyle birşey var ise neden bugüne kadar susmuştur? Eğer kendinden çok eminse ve bunun yanlış olduğunu düşünüyor ise bunu açıklamak için neden bugünü seçmiştir?

Bu konuda hiçbir yorum yapmayacağım. Ancak bu konuda biraz düşünürseniz nedenini eminim bulacaksınız.

Bir zamanlar en yakın dostu, sırdaşı, yoldaşı Brütüs de Sezar'a ilk bıçağı saplayan kişi olmuştu. Sezar 'Sen de mi Brütüs? Öyleyse yıkıl Sezar' diyerek kendini ölümün kollarına bırakmıştı.

Bugün bir zamanların hızlı solcuları sanki CHP'ye ilk bıçak darbesini saplamak için yarışıyorlar..

Not: Yazıya eklenen fotoğraf http://www.resimupload.com/livaneli, resimleri web sitesinden alınmıştır

 
Toplam blog
: 28
: 2979
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Yaşama dair herşeyle ilgileniyorum. Bunları sizlerle paylaşacağım. ..