Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '07

 
Kategori
Halkla İlişkiler
 

Sen mi ben mi?

Sen mi daha çok sahip çıkarsın yoksa ben mi?

Yok, sen sahip çıkamazsın ben çıkarım.

Hayır ben.

İkinizde değil ben.

Hepinize karşılık ben.

Paylaşılamayan nedir? Cumhuriyet. Paylaşmak mı yoksa sahip çıkmak mı? Elbette hep birlikte sahip çıkmak. Bunun tartışması olmaz. Hatta seni beni de olmaz.

Bu, kalp senin mi benim mi meselesi gibi bir şey.

Cumhuriyetin üstünden prim yapmaya kalkışanlardan rahatsız oluyorum. Hem de seçimler öncesi.

Hani bazı olmazsa olmaz değerlerimiz gibi Cumhuriyet üzerinden de siyaset yapılamazdı. Yapılıyor işte.

Hem de bal gibi yapılıyor.

Vatandaşın gözüne baka baka.

Aynı gözler ve sözler bu defa vatandaşımıza da yansıyor.

Sen mi ben mi?

Ve kavga başlıyor.

Hoşunuza gitti mi şimdi?

Bayrak, Cumhuriyet, Vatanımızın bölünmez bütünlüğü... Bunlar bizim tartışmasız olmazsa olmaz değerlerimizdendir. Bu sevgi ve bağlılık öyle terazilerde tartılarak ölçülemez. Bunun seni beni olmaz. Nerden biliyorsun benim senden fazla sevip sevmediğimi, ya da senin benden fazla sevip sevmediğini. Bir sevgi yarışına doğru mu gidiyoruz.?

Cumhuriyet tartışması ile gerilim yapılabilir mi? Aklın kârı mıdır bu?

Neymiş? Cumhuriyet tehlikedeymiş. Yapma ya. Bilmiyorduk. İyi ki söylediniz. Sayenizde öğrenmiş olduk. Cumhuriyetin dışında tehlike de olanlar olmasın?

Belediye otobüslerinde alışkın olduğumuz o ifadeler var ya. İlerleyelim beyler. Olmadı biraz daha ilerleyelim.

Yetmedi. Arada boşluklar var dolduralım beyler.

Bitmedi ön sıralarda yer var… Bindiğimiz duraktan ineceğimiz durağa kadar aynı sözler. İlerleyelim beyler.

Tamam, ben iniyorum. Siz ilerlemeye devam edin.

Şimdi aynı kaderi paylaştığımız otobüste ilerleyenler ve geride kalanlar diye bir durum söz konusu olabilir mi?

Orda asıl ilerleyen biz değil, otobüstür. O durursa hepimiz dururuz. Otobüsün içerisinde kavga ve dalaşma yapmanın ne manası var?

Gerilim istemiyoruz. Kavga istemiyoruz. Gözümüzün içine baka baka kandırılmak istemiyoruz. Hele de kamplaşma hiç mi hiç istemiyoruz.

Ülke olarak ne kadar bölünmez parçalanmaz bir bütünlükten yanaysak, millet olarak ta aynı şeyden yanayız.

Bu ülkede kimler gelip kimler gitmedi ki. Yine biz bize kalmadık mı?

Avrupa da ki seçimlerde herkes ne yapıp yapamayacağını anlatıp, yol haritasını çizerken bizde birbirlerini yeseler doymayacaklarmış gibi bir üslupla konuşuluyor.

Akşamdan sabaha kararlar alınıyor. Vatandaş tedirgin ediliyor. Korkuyor, korkutuluyor. Kimsenin vatandaşın kimyasını bozmaya hakkı yoktur.
Tekrarlamaya gerek var mı? Olmazsa olmaz değerlerimizin seni beni olmaz. Onlar hepimizindir, hepimizin anlıyor musunuz?

 
Toplam blog
: 574
: 922
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Samsun Yazarlar Derneği (Kurucu) Başkanı. 12 kitabı neşredildi. Türk Güreşinin Sembol ismi Yaşar ..