Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '10

 
Kategori
Edebiyat
 

Sensiz'in yaratıcısı

Sensiz'in yaratıcısı
 

.


''Yoldan geçiyordu, durdu... bir bahçe vardı, donuk adımlarla, adım adım bahçenin duvarına yöneldi... Donuk gözlerle çiçeklere baktı, baktı... çiçekler sıcaktı... donmuş bir sesle bahçıvana sustu:

- bu çiçekler kesilecek mi? bu çiçekler gidecek mi?

Bahçıvan dizlerine bahçeyi çöktü... yüzüne çiçekleri döndü... bir ışık yanmıyordu, yandı, söndü... Elleri gözlerine baktı, gözleri ellerine aktı. Gözleri ellerini gördü. Elleri kördü. Sönen ışık yandı... Yanan ışık söndü. Dün yağmur yağacaktı, gün döndü, yarın yağdı, bugün dindi. Ağlayacaktı... Kim anlayacaktı?''

Diyen, Güzel insan Özdemir Asaf... Mısraları ile insanı büyülemek için iki cümlesinin yeteceğini gösteren şair. Kimi zamanda akılla ve ruhla olan çatışmanın en güzel yansımasıdır , dizelere yansıyan.

Sensiz de denizi seyredebiliyorum.
hem dalgalarin dili seninkinden açik.
ne kadar hatirlatsan kendini boş.
sensiz de seni sevebiliyorum.
hep bos konusurduk hatirlar misin, bula bula,
karsilastigimiz zamanlarda.
sen, sevgiden şımaran çocuk,
ben şaşiran budala.

Aşkı büyük sözlerle yüceltmeye çalışmadan, iki birey arasında birbirlerine yaşamaları biçiminde sunulduğu 'sen' şiiri..

Kitabını okurken, sanki bir arkadaşımla konuşuyor gibi hissettirir bana kendimi. Sözcük sihirbazı'dır. Bildik şeylerden ama büyüleyici kelimelerle bahseder. .. Büyük usta yine yapacağını yapar, hayran bırakır kendisine ve bu arada biliyormusunuz yalnızlık, bunalımlı geceler en iyi nasıl dile gelir ;

dün sabaha karşı kendimle konuştum.
ben hep kendime çıkan bir yokuştum.
yokuşun başında bir düşman vardı.
onu vurmaya gittim kendimle vuruştum

Başka bir şeydir asaf yalnızlığı. Bazı gecelerde kulağıma fısıldar, sayfalarına göz gezdirirken. Hayatıma ilham katar, güzel insan..

bir anlam gelse,
ne varsa alsa,
gitse

bir anlam gelse,
ne varsa verse,
kalsa.

Düşünürüm ki aslında yoktur onun kadar bu dili en iyi yorumlayan, onun kadar anlam katan yoktur. Şiirlerini değil kendisini okursunuz.

Şiirlerinde hayatı özetleyen gönül dehasıdır, güzel insan. illaki bir satırda sevdiğiniz yada sevmediğinizle karşılaşırsınız..

seni bulmaktan çok aramak isterim
seni sevmekten önce anlamak isterim
seni bir ömür boyu bitirmek değil
sana hep yeniden başlamak isterim..

Gerçekten de bir kelimeye bin anlam vermelisiniz, bu şiiri anlamak için... Küçücük kelimeler nasıl devleşilir? sorusunun cevabıdır Usta şair..

 
Toplam blog
: 125
: 885
Kayıt tarihi
: 20.04.07
 
 

Tıbbi sekreterim aynı zamanda edebiyatla meşgulüm ..