Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Sevgi testi

"Ben, insan olmanın tüm güzellikleriyle birlikte, Tanrı’nın size bir armağanı olduğuna inanıyorum. Onu değerlendirme biçiminiz de sizin Tanrı’ya armağanınızdır. Varlığınızın kusursuzluğunu Tanrı’ya armağan etmenin dışında doyum aramayın. Bunu yaparken de bayram yapın.”
Bu sözlerin sahibi Leo Buscalia hakkında biraz bilgi toplamak amaçlı internette bakınırken İngilizce orijinal bir sitesine rastladım. Orada “Sevgi İçin Doğmak” adlı eserine atıf yapılarak aşağıda çevirisini yaptığım bir test yayınlamışlar. Benim ilgimi çekti. Bakalım siz ne düşüneceksiniz…
Testin başında deniyor ki “aşağıdaki sorular insanların kendilerine gün sonunda sormalarını önereceğim sorulardır. Dürüstçe kendi kendine verilecek cevaplarla insanın kendini daha iyi tanımasına dair iyi bir yöntemdir bu.” Bu testin adı da “Sevgi Testi”. Bir de not düşülmüş sınıfta kalınmayan küçük bir test diye…
Bugün ben kendileriyle birlikte olduğum için biraz daha mutlu olan var mı?

Evet O Hayır O Bulunduğum yerlerde ben hiç sevgime dair bir işaret veya iyi yürekliliğimin nişanesi somut bir delil bırakıyor muyum?

Evet O Hayır O
Bildiğim birini düşünürken onu daha olumlu düşünme çabasında bulundum mu?

Evet O Hayır O Birilerinin daha mutlu olması, gülmesi veya hiç olmazsa tebessüm etmesine katkı sağladım mı? Evet O Hayır O
Benim ilişkilerimi zedeleyen yanlarımı bir nebze de olsa ortadan kaldırmak için bir çaba gösterdim mi? Evet O Hayır O
Bütün günümü sahip olmadıklarımın dövünmesiyle değil sahip olduklarımın kutlamasıyla mı geçiriyorum? Evet O Hayır O

Başkalarını mükemmel olamadıklarından dolayı affedebildim mi? Evet O Hayır O

Kendimi affedebildim mi? Evet O Hayır O

Hayat, yaşamak veya sevgi hakkında yeni şeyler öğrenebildim mi? Evet O Hayır O 

 
Toplam blog
: 82
: 1046
Kayıt tarihi
: 24.05.11
 
 

TED Ankara Koleji ve ODTÜ Kamu Yönetimi mezunuyum. Asıl mesleğim bankacılık. Çeşitli kuruluşlarda..