Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '14

 
Kategori
İlişkiler
 

SEVGİLİMİN SEVGİLİSİNE NASIL DAVA AÇARIM?

“26 yaşında genç bir kadınım. Bundan bir yıl önce internet üzerinden bir adamla tanıştım. Bir süre arkadaşlık yaptıktan sonra birbirimizi sevdiğimizi anlayınca evlenmeye karar verdik.

Ailelerimizin katılımıyla da nişan yüzüklerimiz takıldı.

Ne zaman zor durumda kalsa ona hep yardım ettim. Çok değerli hediyeler aldım. Bana bir gün bunları yapacağı aklımın ucundan bile geçmedi.

Bundan bir ay kadar önce bir akşam sürpriz yapmak istedim. Yanımda bir kız arkadaşımla birlikte evine uğradım.

Uzun süre zili çaldığım halde kapı açılmayınca bendeki anahtarla içeri girdim, girmez olaydım. Yanında bir kadın vardı. Toparlanmaya çalışıyorlardı. İkisi de yarı çıplaktı.

Tartışmaya başladık. Ben sevgilimle tartışırken yanındaki kadın da durmaksızın bana ağza alınmayacak hakaretlerde bulundu.

Sevgilim olacak adam yanındaki kadının da teşvikiyle parmağındaki yüzüğü çıkarıp ‘nişan bitti’ diye bağırdı. Ağlayarak yanımda arkadaşımla birlikte oradan ayrıldım. Sevgilimden daha çok onu baştan çıkaran kadına kızıyorum.

Ne yazık ki sevgilimi halen seviyorum. Haklarımı öğrenmek istiyorum. Sevgilimle birlikte olan kadına karşı dava açabilir miyim?”

***

Değerli okurum, öncelikle bu nişanlılık durumunu gözden geçirmelisiniz. Yeniden barışsanız da bu ilişkiden hayır geleceğini sanmıyorum. Elbette karar sizin.

***

İşte haklarınız:

1)Medeni Kanuna göre; Nişanlılık, evlenme dışındaki bir sebeple sona ererse, nişanlıların veya yakınlarının, diğer nişanlıya vermiş oldukları alışılmışın dışındaki hediyeler, geri istenebilir.

2)Nişanlılık nedeniyle uğramış olduğunuz zararlar için maddi ve manevi tazminat davası açabilirsiniz.

3)Uğradığınız şiddet nedeniyle hem şikayette bulunma hem de tazminat isteme hakkınız da bulunmaktadır.

4)Bu davaları, nişanın bozulmasından itibaren bir yıl içinde açmanız gerekiyor. Haklılığınızı her tür delille ispatlayabilirsiniz.

5)Sevgilinizle birlikte olan kadına gelince, size hakaretten dolayı şikayette bulunabilirsiniz.

Ayrıca kişilik haklarınıza saldırıdan dolayı da manevi tazminat davası açma hakkınız da var.

Ancak nişanlınızla birlikte olduğu için dava açma hakkınız yoktur.

***

Değerli okurlarım, sağlıklı ve mutlu kalın.

***

Her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..