Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '08

 
Kategori
Tıp
 

Sezaryen mi? Normal doğum mu?

Sezaryen mi? Normal doğum mu?
 

Yıllardır tartışılan bir konu ;

KADINLARDA SEZARYEN Mİ? NORMAL DOĞUM MU?

Daha avantajlı sorusunu , Kadın Hastalıkları Ve Doğumun yanısıra ONKOLOJİ dalında da kendini kanıtlamış sayılı Prof.larımızdan biri olan ,

Ç.Ü TIP FAKÜLTESİ KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM ANABİLİM DALI ÖĞRETİM ÜYESİ SAYIN

PROF.DR.AYTEKİN ALTINTAŞ ŞÖYLE YANITLADI;

Sezaryene hayır diyen Ç.Ü Tıp Fakültesi Kadın Hastalıkları Ve Doğum Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof.Dr.Aytekin Altıntaş doğum hekimlerinin tümünün sağlıklı bebek, sağlıklı anne amacını güttüklerini,
ancak yöntem konusunda görüş ayrılığı olduğunu söyledi.Bebeğin yan gelmesi , doğum kilosunun fazla olması gibi zorunlu hallerde sezaryen yapılması gerektiğini, ancak her isteyene yapılması fikrine katılmadığını ifade eden Altıntaş, olaya kadın hakları açısından bakılırsa , benim yanıtım da evet olur. Ancak anne adayları hekimlerin yönlendirmesi sonucu sezaryen tercih ediyorlar dedi.Normal doğumun, sezaryene göre bazı avantajları bulunduğunu, en önemlisi bebekle annenin hemen temas ettiğini anlatan Prof.Dr. ALTINTAŞ,
sezaryenle doğum yapan anne, bebeğiyle daha geç temasa geçiyor.

Normal doğum yapan kadınlar bebeklerini hemen emzirmeye başlıyorlar ve doğumdan çok kısa bir süre sonra ayağa kalkıyorlar. Kan kaybı daha az oluyor.Normal doğumda sonraki doğumlar daha kolay olurken, sezaryende mükerrer uygulamalar riskli. Ayrıca normal doğumda ölüm oranı daha az...

Yanıtı ile bizleri aydınlatan Ç.Ü Tıp Fakültesi Kadın Hastalıkları Ve Doğum Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Sayın Prof. Dr. AYTEKİN ALTINTAŞ'A teşekkür ediyor ve;

Bir Bilim Adamı olarak çalışmalarını kutluyor , devamını diliyoruz...Saygılar...

 
Toplam blog
: 180
: 771
Kayıt tarihi
: 14.08.07
 
 

Emekli matematik öğretmeniyim... Amasya memleketim... Anneyim... ..