Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '13

 
Kategori
Güncel
 

SGK göz ve diş tedavilerini karşılamayacak mı?

SGK göz ve diş tedavilerini karşılamayacak mı?
 

Kaynak: İnternet


Son günlerde, üzerinize afiyet, diş problemlerim ile başım epey dertte. Ağrısı, sızısı bir yana bir de tedavi süreci var; yaş yirmi değil ki bir dolgu ile işin bitsin!

Bu tedavinin, üstelik, yüksek bir maliyeti var!...

(Garip bir durum, Amerika’da diş probleminiz kolayca halledilirken bir saç kesimi için yüksek ücret ödersiniz, bizde ise tam tersidir; saçınızı üç kuruşa da kestirebilirsiniz ama diş tedaviniz için ille de yüksek meblağlar ödemek durumunda kalırsınız).

Mesela, bir özel diş polikliniği ile konuştum, 75-350 TL arası fiyat aralığından söz etti bir tek diş çekimi için, dişin durumuna bağlı olarak, muayene ücreti ise 30 TL.

Gelir ile giderin bir türlü denkleşemediği, ama nasıl oluyorsa kıskanılan acayip büyük bir ekonomiye sahip ülkenin vatandaşı olarak ki bu formülü hiç çözemedim; madem ekonomimiz bu kadar iyi neden bizim cebimiz boş, kredi üstüne kredi çekerek yaşamaya çalışıyoruz diye bangır-bangır sorup da bağırdığıyla kalan gruba dahil olan biri olarak devletin diş hastanesine git kızım, anca seni o paklar dedim!

Dedim de, kime derdimi açtıysam “Ayy şekerim, Ocak 2014’den itibaren diş, göz ve bazı tedaviler ile ilaçlar SGK kapsamından çıkıyormuş!” dediler.

Hadi ya? Haberim bile olmadı!...

İnsan böyle durumlarda şu ikilemi yaşıyor: 1) Tufaya mı geliyorum ya? 2) Nasıl kaçırdım?

Hayır yani, şehir efsanesi denilen türde yayılan yalan haberler de oluyor, cidden de bazı haberleri kaçırıyorsun da…

“Aha” dedim, “Yok kızlı-erkekli, yok türbanlı milletvekili, efendime söyleyeyim dershane savaşlarıydı falan derken kaçırdın zahar!”

Şöyle bir Google Amca’ya danıştım, belli tarih aralıklarındaki resmi gazeteleri karıştırdım, ıhh, konu var, yeterli açıklama yok!

Dün bulunduğum yerin diş hastanesine gittim, iki amacım vardı: Birincisi ağrıyan dişimi çektirmek, ikincisiyse konu ile ilgili bilgi almak.

İki işim de görülmedi, iyi mi!

Ana-baba günü etraf, vatandaşlar Ocak 2014’e kadar diş problemlerimizi halledelim diye akın etmiş.

Hasta Hakları Birimi’ne uğrayıp bilgi alayım dedim, onlar da “Bizim de bilgimiz yok” dediler; nedir peki böyle bir konunun ortaya çıkması, bu insanların izdihamı falan diye sordum, “gelen bir genelge yok ama bize bu konuda başvuran vatandaşlar televizyonda sağlık bakanının demecini dinlediklerini beyan ediyorlar” diye yanıtlandım.

******

Şimdi, bir vatandaş olarak soruyorum: Durum nedir?

a)      Evet, doğrudur.

b)      Hayır, doğru değildir.

Sağlık Bakanlığı’ndan istenilen yalnızca iki şıktan birini seçmektir, an itibariyle…

Zira, vatandaşın sırf vergi ödemek, SGK’ya prim ödemek gibi yükümlülüklerinin yanında bilgi almak, bilgilendirilmek gibi yasal hakları da bulunmaktadır eğer ki sosyal bir devlet söz konusuysa…

Öncelikle durumun netleşmesi gerekmektedir: b şıkkı doğru ise acilen bir açıklama yapılması gerekmektedir, zira hem vatandaş hem de hekimler isyan edecek duruma gelmişlerdir.

Yok, eğer a şıkkı doğru ise…

Yine, öncelikle, vatandaşın bilgilendirilmesi esas olup, gerekçelerin de ayrıca belirtilmesi gerekmektedir.

Umarım doğru şık b şıkkıdır, a şıkkı sosyal devlet olgusunu da götürür zira!

 

http//twitter.com/Gulgunkaraoglu

gulgun_2006@hotmail.com

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..