Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sigarayı 'bıraktırmama' hattı!

Sigarayı 'bıraktırmama' hattı!
 

Sigara tiryakileri eminim birkaç kez görmüştür veya radyoda duymuştur 'kamu spotu' adı altındaki reklamı. "Alo 171 Sigarayı Bıraktırma Hattı" diye bir olay.


Ben de maalesef ki bir sigara tiryakisi olarak bu illetten kurtulmak için "Acaba işe yarar mı?" diye bu hattı kullanmayı denedim. Sonuçta devlet sağlığımızı düşünerek böyle bir olay yapmış, inanmak lazım değil mi...

Numarayı tuşladım, karşıma robot çıkmasını beklerken tam tersi bir çağrı merkezi edasıyla konuşan arkadaş denk geldi.

İşte tüm bana göre traji komik olaylar silsilesi böyle başladı.

Telefondaki arkadaştan çok büyük bir şey beklemeyin. Size birkaç soru sorup en yakın hastaneyi tarif ediyor. Ben de psikolojik destek filan vermesini bekliyorum. Sonuçta sigara bıraktırma hattı ya...

Neyse, sağ olsun verdiği bilgilerle(!) bana en yakın hastaneden randevu aldım. O da 3-4 gün sonraya. Devletim beni düşünüyor ya, sağlığımı yerine getirecek sigarayı bırakmamı sağlayacak diye heyecanlandım.

Randevu saatinde Ümraniye Devlet Hastanesi'ne gittim. Evet, yıllardır kurtulamadığım illetten kurtulacaktım, bence heyecanlı bir durum.

Doktor hanım benim hiç de bilmediğim şeyleri sıralamaya başladı. Sigara öldürür, şöyle hasta eder, şu şekilde nefes darlığına neden olur vs.

Ben de artık dayanamadım, "Eee bunları biliyorum zaten, siz bana nasıl yardımcı olacaksınız?" diye sordum. Ancak kurulmuş robot moduna geçen doktor hanım anlatmaya devam ederek bana bir kağıt uzattı.

Test!

Evet, yıllar sonra ilk defa bir teste tabii tutuldum. Yanılmıyorsam 4-5 soru vardı, yanıtladım ve geri verdim. Doktor hanım bana, "Şimdi gidip bir akciğer filmi çektirin, daha sonra gelin ben size bir ilaç yazacağım. Bunu istediğiniz eczaneden alabilirsiniz" dedi. Ve asıl cümle, "Yalnız bunu devlet karşılamıyor"...

Allah allah, devlet karşılamıyor ne demek ki?

Devlet beni çağırmadı mı buraya "Sigarayı bıraktırma hattı" üzerinden. Peki neden bu ilacı devlet bana temin etmiyor?

Bu Alo 171 ilk başladığında 'promosyon' olarak bu ilacı devlet veriyormuş, daha sonra vermeme kararı almış. İnsanlar kendi paralarıyla karşılayacakmış.

Peki ben ne anladım bu işten?

Televizyonlarda bangır bangır reklam veriyorlar, radyolar da da yayınlatıyorlar. "Alo 171 Sigarayı Bıraktırma Hattı" diye. Ama bıraktırmamak için ellerinden geleni yapıyorlar resmen. Git, randevu al doktordan. Sonra akciğer filmi için randevu al. Daha sonra bunları göstermek için tekrar randevu al doktordan. Hepsini yaptıktan sonra git eczaneden yaklaşık 200 lira verip ilacı da al.

Bunlarla uğraşacağımıza gidip direkt ezcaneden o ilacı alsak ne olacak ki?

Hiç, sadece zaman kaybı. Ve bana sorarsanız devlete külfet olmak, hem doktorunu meşgul etmek, hem de boşu boşuna film ziyan etmek.

Madem devlet halkının sağlığını bu kadar önemsiyor, reklam veriyor ve Alo 171 hattının başına insanlar dikip para ödüyor. Onun yerine insanlara ilacı vermesi ücretsiz olarak daha mantıklı ve daha ucuz.

Madalyonun diğer bir ucuna bakmak gerek bence.

Şöyle ki, eğer bahsettiğim gibi ilacı ücretsiz verirse ve yüzde 90 başarı oranlı bu ilacı kullanan insanlar sigarayı bırakırsa devlet büyük bir kayba uğrayacak. Sonuçta paket başına 2 liraya yakın vergi alıyor.

Göstermelik olarak "Sigara Bıraktırma Hattı" açıp bıraktırmamaya uğraşmak daha mantıklı.

Garip ama gerçek!

Bu arada, sigara gerçekten öldürür. O yüzden sigara içmemenizi şiddetle tavsiye ederim.

 
Toplam blog
: 4
: 152
Kayıt tarihi
: 03.02.09
 
 

Gazeteci / Bipolar / Galatasaraylı / Çapulcu / Arven'in babası.   ..