Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '17

 
Kategori
Şiir
 

Şiir çeşitlemeleri

TUTSAK EVREN

Bir güvercin yüzmek istemez mi?

Bir kedi koltuğa kurulup

Bacak bacak üstüne atmak

Ve üç boyutlu bir film izlemek

 

Ya da bir at

Tarladan çiçekler derlemek istemez mi?

Bir yaz akşamı öncesinde

Batan günü izleyerek

 

Hele bir balık

Ne denli özlemini duyar kim bilir

Oltayla kişioğlu avlamanın

Ya şu koca çınar

Koşmak istemez mi? dersiniz

Hele bir masa

Havalanmak istemez mi? acaba

Medyumsuz-bilginsiz -gözlemcisiz

Ya şu dağ

Aya gitmek son model bir füzede

 

Haydi canım

Bu ne biçim düzen böyle

Sürüp giden

Özgürlüksüz

 

BİLİNÇ

 

Bir gün yolun düşecek bu yörelere

Yolunu şu en sönük yıldıza bakarak bulacaksın

Bana yaklaştıkça o yıldız parlayacak

Beni bulduğunda evrenimize çarpacak

Ölsek de gölgelerimiz sürdürecek yaşamımızı

Biliyor musun?

 

Ne yapsan yolun düşecek bu yörelere

Yazılarda bulacaksın yönünü

-Yalvaçlar da böyle yapmamış mıydı-

Beni bulacaksın önünde sonunda

Mutlu olacaksın beni mutlu kılarak

Mutlu kılacağım seni mutlu olarak

 

Bu yörelere bir gün yolun düşecek

 

YAŞAM

 

Bu mu ki yaşam

İp gibi dümdüz uzayıp giden

İnce bir sap iplik gibi

Üstelik dayanıksız

Hem  her yerinde ayni ölçüde yoğun

Her an kopabilir bir gerilimde

En iyi sesleri veren

Usta parmaklı

Ya da en kötü sesleri

Ustalıksız

 

Bu mu ki yaşam

Bunalımlarla gevşemiş

Makaradan yeni koparılmış bir sap iplik

Ama ince mi ince

Her yerde ayni ölçüde yoğun üstelik

Bu mu ki yaşam

Her an kopabilecek

Pamuk ipliği ölçüsünde

Özgürlüklü

 

İNSAN KARDEŞİM

 

Dövüş istemem dersin

Savaş istemem dersin

Oysa ki sana

Kucak dolusu

Barış getirsem

Neden getirdin dersin

Beni döversin

Ne yüzsüz adamsın sen

İnsan kardeşim

 
Toplam blog
: 142
: 578
Kayıt tarihi
: 04.09.13
 
 

1940 yılında İzmir'de doğdum İzmir Atatürk Lisesi'ni bitirdim 1961 yılında Mülkiye(Siyasa..