Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '08

 
Kategori
Yurtiçi Tatil
 

Simitçinin tatil keyfi

Simitçinin tatil keyfi
 

Günebirlik tatil havuzlu mekanlar


Sezonu, kış mevsiminden pazarlanmaya başlanan yani ucuz da olsa sürümden kazanılan kaydıraklı havuz mekanları şimdiler kişi başı çocuk 15 ytl .

Büyükçekmece aqua marine dışında karşı kaldırımın üstün de üç tane simit tablası yan yana duruyor. Başında bir nöbetçi soruyorum sahipleri nerede diye yanıt veriyor çocuk, içerdeler havuza yüzmeye, kaydırakla kaymaya gittiler diye başınızı yukarı kaldırdığınız da iki kişinin yüksek duvarın üzerinden görünen kaydırağın tepesinden simit tablalarını kontrol ettiklerini iki de bir yukarı çıkıp kaymadan önce dönüp baktıklarından anlıyorsunuz. Oradan dışarısı görülüyor yani yüksek. Belli ki bizim simitçiler.

O sıcakta kazanılan ekmek parası başkalarına ekmek parası olmuş. Simitçiler, simit takıp yüzüyorlar havuzda ama bu simit başka. Hayalleri gerçek olmuş 30 simit parasına, yarına Allah Kerim haydi kayalım ömer ….

Soruyorum günde kaç simit satıyorsunuz diye yanıt ilginç 200-250 hafta sonları daha fazla diyor çocuk. Hesaplıyorum on simit 5 ytl, 100 simit 50 ytl, 200 simit satsa 100 ytl tablalara bakıyorum çocuğun önündeki simit tepeleme diğer ikisi epey azalmış. Abi diyor simit alacakmısın ? Tabi deyip 50 kuruşu veriyorum ve bir tane alıp ısırıyorum. Bugün fazla simit satamadım hem nöbet tutuyorum hem kalan simitlerimi satıyorum diyor ve devam ediyor geçen gün ben çok satmıştım. O zaman da Osman beklemişti.

Anlıyorum ki görev bölümü adil ve mantıklı yapılmış fakat çocuk az simit sattığı için bir nevi cezalımı avantajlımı olduğunu düşünüyorum. Bana avantajlı gibi geliyor zira otuz simit parasını giriş ücreti olarak ödememiş ve cebinde kalmış.

Karlısın diyorum ne kar'ı abi aldığımız simit sayısı belli eve götüreceğimiz para da.. arasıra arttırdığımız parayla 30-40 simit fazla alıyoruz onunla da tatil yapıyoruz ! 12 yaşındaki varoş çocuğu beş yıldızlık tatil yapıyor adeta. Bütün insanlara da yakışan bu değil mi? Bir yıl çalışan kesimin 20 günlük tatili, simitçiler de ekstra satışlarla günlere bölünmüş adeta . Yorgunluğun ve çalışmanın bedelini doya doya kaydırakta havuz da yaşıyorlar ne güzel. Fakat bir o kadar da düşündürücü.

 
Toplam blog
: 181
: 1067
Kayıt tarihi
: 07.03.08
 
 

1957 Eskişehir doğumlu, Esk.A.Ü İşletme, İşbankası emeklisi, İstanbul Büyükçekmece de yaşayan, ST..