Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '09

 
Kategori
Eğitim
 

Sınavda derece alanlar hep ÖZEL okuldan

Sınavda derece alanlar hep ÖZEL okuldan
 

Fen, Anadolu, sosyal bilimler ve diğer bazı meslek liselerine öğrenci yerleştirmek amacıyla yapılan ve ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Seviye Belirleme Sınavı (SBS) sonuçlarının da katılarak hesaplandığı Ortaöğretim Yerleştirme Puanları (OYP) açıklandı.

Milli Eğitim Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, OYP sıralamasında 500'er tam puanla,

ÖZEL Bilfen Çamlıca İlköğretim Okulundan Cansu Güngör (İstanbul-Üsküdar),

ÖZEL Yenimahalle Pınar İlköğretim Okulundan Yahya Ertuğrul Geçkil (Ankara),

ÖZEL Rahime Batu İlköğretim Okulundan Melih Altay (Malatya-Yeşilyurt) birinciliği paylaştılar.

İkinci, 499.253 puan ile Isparta

ÖZEL Altınbaşak Bedri Ayhan İlköğretim Okulundan Burak Şahinoğlu (Isparta) olurken,

üçüncülüğü

ÖZEL Çukurova Bilfen İlköğretim Okulundan Hatice Nur Eken (Adana),

ÖZEL Gaziantep Koleji Vakfı İlköğretim Okulundan Merve Özzorlu (Gaziantep- Şehitkamil),

ÖZEL Emine Örnek İlköğretim Okulundan Cansu Yavaşcaoğlu (Bursa-Mudanya),

ÖZEL Atacan İlköğretim Okulundan Nur Sena Çağatay (İstanbul-Kadıköy) 498.500 puanla paylaştı.

Çalışmalarının karşılığını alan bu yavrularımızı bütün kalbimle kutluyor, hayatları boyunca başarılar diliyorum.

Aynı içten dileklerimi aileleri, velileri ve yakınları için de temenni ediyorum.

Puanıyla hiçbir yere giremeyecek durumda olanlara geçmiş olsun dileklerimi iletirken, nereye nasıl gireriz diye kılı kırk yarıp hesap yapan kritik noktadaki velilere de sabır ve şans diliyorum.

*****

Bu konuda dikkatimi çeken bir gerçeği sizinle paylaşmak istedim. Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim okullarının sayısına ilişkin bir bilgi bulamadım.

Ancak bu sayı kaç olursa olsun, sonuçta bir eğitim ordusunu elinde bulunduran Milli Eğitim Bakanlığı’nın okullarından ne yazık ki bu yıl derece yapan tek bir öğrenci çıkamamış.

Suçlu çocuklar mı, öğretmenler mi, okul idarecileri mi, bakanlık yetkilileri mi, yoksa veliler mi bilemiyorum.

Öyle sanıyorum ki bu sonucu, ilgili herkesin başını iki eli arasına alarak ciddi bir şekilde düşünmesi lazım.

Millet olarak bazı konularda ne kadar lakayt oluşumuzun ibret verici bir belgesiyle karşı karşıyayız.

Herkesin kendine düşen görevi yapması konusunda biraz daha ciddi hareket etmesinde fayda var.

Üzülerek gördüğüm bu manzaranın sorumluluğunu birileri üstlenmediği sürece, Türkiye’nin bir adım ileri gitmesi mümkün değildir.

İpe sapa gelmez, incir çekirdeği doldurmaz konularda “laf üreterek” siyaset yaptığını zanneden herkese saygıyla arz olunur.

 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..