- Kategori
- İş Yaşamı - Kariyer
Şirkette üst yönetimle anlaşamıyor musunuz?

Yeni bir işe başladığınız ilk günü hatırlayın. Hayatınızda yeni bir sayfanın açıldığı, yeni ekip arkadaşları,yöneticiler,elemanlar, müşteriler , ... ve daha birçok yeniliğin eşiğindesinizdir.
İlk günlerin verdiği heyecan ve pozitif itme gücüyle, size ilk günden cephe alanlardan, yanlış yönetim kararlarından ve aksaklıklardan etkilenmeden kendinizi ispatlamaya çalışırsınız.
Zamanla işinize hakim olmaya, şirket içi ve dışından kalıcı ve güvenilir ilişkiler edinmeye, belki yeni dostluklar kazanmaya başlarsınız. En önemlisi işinizde artık uzmanlaşmışsınızdır.
Uzmanlaşmış derken, bunu hangi kriterlere dayanarak söylebiliyorsun derseniz, her iş için farklı olacağına inandığım ama alttaki temel kriterleri kapsayan bir şablona sahip olduğumu belirteyim :
Şirket içinde sözünüz geçmeye başlamıştır
Müşterileriniz / İş Kontaklarınız ile bir telefon görüşmesi ile taleplerinizi yaptırabilecek bir ilişki seviyesine ulaşmışsınızdır.
Uluslararası bir şirketseniz, yaptığınız çalışmalar diğer ofisler tarafından takibe alınmış ve örnek proje olarak sunulmaya başlamıştır.
Şirket içinde üzerinizde olanlar, sizin yaptıklarınızı övgüyle karşılasa da arada pozisyon kaygısı yaşayanlar toplantılarda görüşlerinize muhalefet etmeye başlamıştır.
6 ay önce 3 saatte yaptığınız bir analizi, artık 45 dakikada aynı formatta sunabilecek hıza ulaşmışsınızdır.
Yukarıda mutlaka atladığım önemli kriterler olabilir.
Bu yazıda hedeflediğim nokta ise uzmanlaşma sonrasına ait. Deneyimlerinizi göz önüne alarak, bir sonraki kararlarınızda şirket menfaatleri doğrultusunda sizide ileriye taşıyabilecek doğru kararlar almak isterken yaşayacağımız problemlerde.
Artık ilk günlerde değiliz. Genel Müdür veya karar merciinin geçmiş dönemlerdeki kararlarını sorgulayacak tecrübe ve şirket kültürüne sahip değildiniz ama artık UZMANSINIZ.
İleriye yönelik alınacak kararlarda, bütçe oluşturmada, 1-5-10 yıllık stratejileri belirlemede geçmiş dönemdeki hataların yapılmasını istemiyorsunuz.
Yanlış kararlar alındığı takdirde yine bu hataları uygulamaya dökmek ve istenmeyen sonuçlar almak size düşüyor !
Bu noktada iki seçeneğiniz var ya , limitleriniz doğrultusunda sakince işinizi yapıp paranızı almaya devam edeceksiniz ya da benim şu an yaptığım gibi herşeyi gözler önüne serip, Genel Müdürünüz dahil hataları bir bir açıklayarak belkide ofisteki SON SAMURAY olacaksınız.
Siz ne yapardınız bilemiyorum ama ben 2006'nın son iş gününde bayrağı elime aldım ve 8 Ocak'ta tamda doğum günümde yapılacak 2007 yılı ilk toplantısı öncesi ağırlıklı olarak Genel Müdürümüzün yaptığı hataları bir bir sıraladım ...
Bir tarafta 28. yaşını kutlayacak yuksek lisans eğitimine sahip ve inatçı ben, diğer tarafta 40 lı yaşlarda hayat tecrübesi benden gömlek gömlek üstün ama işletme eğitimi olmayan bir yönetim ...
Merak edenler için eğer ki kafam yerinde olursa 8 Ocak akşamı bu yazının devamı gelecektir ...